نزدیک به 7 درصد جمعیت کشورمان به آسم مبتلا هستند که این میزان در کودکان با 13 درصد بیشتر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر منصوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین همایش بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی که امروز اول اسفند در تالار امام خمینی برگزار شد گفت: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی 300 میلیون نفر در دنیا به آسم مبتلا هستند، اگر جمعیت کشورمان یک درصد جمعیت جهان باشد حدود 3 میلیون نفر به آسم در کشور ما مبتلا هستند ولی این آمار بیشتر بوده و حدود 7 درصد جمعیت کشورمان به آسم مبتلا هستند که این میزان در کودکان افزایش داشته و نزدیک به 13 درصد است.

منصوری افزود: ایجاب می کند که به عنوان یک معضل و مشکل اجتماعی و این که سلامت جامعه و خانواده را به خطر می اندازد به صورت جدی با این بیماری برخورد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تشخیص زودرس این بیماری ها به خصوص در گروه های پزشکان عمومی و پزشکان خانواده ضرورت محسوب می شود و باید آشنایی خوبی با بیماری های آلرژیک و آسم داشته باشند كه از این طریق می توان تا حد زیادی پیشگیری و درمان کرد.

وی اظهار کرد: مبحثی که این مسائل را پیچیده تر می کند آلودگی هوا به خصوص در کلانشهرها است که در افرادی که این بیماری را دارند تشدید و افراد مستعد را مبتلا می کند.

منصوری خاطر نشان کرد: برنامه ای که در این کنگره ارائه می شود تشخیص زودرس و پیشگیری در اولویت خواهد بود امیدواریم این کنگره با دستاورد های خوبی پیش برود و نتایج آن گام مثبت در جهت پیشگیری و شناخت بیماری های آسم و آلرژیک است./ح
برچسب ها: آسم ، آلرژی ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار