عضو کميسيون اصل نود با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مورد روابط آمريکا با ايران گفت: مطابق بند اول اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین کننده سیاست کلی نظام رهبری است و بدون شک یکی از مصادیق آن،رابطه با آمریکا است و هيچ کدام از مسئولان نظام حق صحبت در مورد رابطه با آمريکا بدون امر و اجازه رهبري را ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران روح‌الله حسينيان نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس در ابتداي نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز (سه‌شنبه اول اسفند) گفت:‌ درود بر محمد و آل محمد و سلام بر آن بزرگ‌مردی که در سخت‌ترین شرایط انقلابی را پایه‌گذاری کرد که طنین آن هنوز در رواق تاریخ در حال پیچیدن است،درود بر آن امامی که پایه‌ای به نام ولایت،استوار ساخت که بی‌شک بدون آن انقلاب هرگز ماندگار نمی‌ماند،سلام بر رهبر فرزانه انقلاب که با درایت،دوراندیشی و صبوری کشتی انقلاب را در طوفانی‌ترین شرایط به پیش می‌برد.
 
با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري گفت: لازم مي‌دانم با الهام از رهنمودها و فرمايشات مقام معظم رهبري مباحثي را مطرح کنم.
 
وي در ادامه با اشاره به بحث اقتصاد افزود: مباحث برنامه بودجه 92 در پيش است استراتژي مجلس در اين رابطه چه بوده است آيا بهتر نبود چند جلسه را تعطيل و با حضور کارشناسان سياست برنامه و بودجه را تبيين مي‌کرديم ما بايد اين مسئله را پيش‌بيني کنيم که در سال آينده درآمد ارزي کمتر و انتقال ارز سخت‌تر است نبايد اجازه واردات غير ضروري حتي بدون برداشت از ارز دولتي داده شود بنابراین باید به شدت مصرف ارز را پایین بیاوریم زيرا اين امر موجب ايجاد فشار رواني در جامعه مي‌شود.
 
حسينيان تصريح کرد: در بودجه سال آينده بايد تهديدات را به فرصت تبديل کنيم مشکل اصلی تولیدات داخلی دو چیز است که مورد اول آن واردات ارزان است که بی اختیار مصرف کننده را به سوی جنس خارجی می کشاند مجلس باید اعتباراتی را برای کارخانجات داخلی در نظر بگیرد.
 
نماينده تهران اظهار داشت: بعضي‌ها بر اين عقيده‌اند که با مسائل اقتصادي به وجود آمده در کشور ثروتمندان سرمايه‌هاي خود را از دست داده‌اند اما اين مسئله درست نيست زيرا ثروت آن‌ها به صورت کالا يا ملک بوده و آنچه در اين بين مشاهده مي‌شود آسيب ديدن کارگران و کارمندان است که مسائل اقتصادي به مراتب قدرت خريدشان را کاهش داده است.
 
حسینیان همچنین تصریح کرد: مجلس در قانون بودجه سال ۹۲ باید فکری به حال آنان به خصوص بازنشستگان کند.
 
عضو کميسيون اصل نود با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مورد روابط آمريکا با ايران گفت: مطابق بند اول اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین کننده سیاست کلی نظام رهبری است و بدون شک یکی از مصادیق آن،رابطه با آمریکا است و هيچ کدام از مسئولان نظام حق صحبت در مورد رابطه با آمريکا بدون امر و اجازه رهبري را ندارند.
 
وي ادامه داد: آمریکا از می‌خواهد بر سر یک حق مسلم با ایران مذاکره  کند و فرض کنیم ما از این حق انصراف دهیم چه تضمینی است که آمریکا در مورد حق استقاده از نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی به اختلاف جدیدی دامن نزند و یا از ما نخواهد که از سرزمین خود عقب نشینی کنیم،نبايد اين مسئله را فراموش کنيم که خاتمي به دنبال ذوب‌کردن يخ‌هاي بين ايران و آمريکا بود اما با اين وجود ما از سوي آمريکا محور شرارت خوانده شديم و اين لفظ يک فحش سياسي نبود بلکه زمينه‌ يک حق بود،حقي که به موجب اين اطلاق اجازه مي‌داد آمريکا به ايران حمله کند.
 
حسينيان در ادامه با اشاره به محور سياست‌هاي داخلي اظهار داشت: رهبري عالم جزييات اين امر را اعلام کردند و گفته‌اند که جواب‌ هاي،هوي نيست استراتژي دشمن براي انتخابات ايجاد جوي ملتهب است.
 
وي با تأکید بر اینکه دادن اطلاعیه و بیانیه گر چه لازم است اما کافی نیست افزود: باید در عمل نشان دهیم که تابع ولایت هستیم کما اینکه تجربه چند روز گذشته که به هیچ وجه آسان به دست نیامد نشان داد که این تنش پیروز نداشت و باعث تأسف نایب حجت خدا شدیم و این گناه کمی نبود.
 
وي در پايان بر اين نکته تاکيد کرده که ما با هيچ کس عقد اخوت نبسته‌ايم همان شمشیری که به دفاع از مسئولان کشیده ایم با اجازتی یا اشارتی رو به همان مسئول می کشیم و مبنای ما تنها اطاعت از رهبری است رابطه ما با اشخاص در گرو پيوند آن‌ها با رهبري است و با صداي رسا اعلام مي‌کنيم ما از گذشته خويش پشيمانيم و نه از حال خويش اگر چه اين عمل حرف صحيحي است اما نبايد عمل به خواست دشمن باشد تجربه نشان داده هرگاه جز اين عمل کرده‌ايم اشتباه کرده‌ايم.
 
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، امریکا ، مذاکره ، رهبر ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار