اختلال افسردگی اساسی از شایع ترین تشخیص های روانپزشکی در بیماران با آسیب طناب نخاعی است که مشخصه آن بی علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره است.

پرستو ویسی، کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  اختلال افسردگی اساسی یکی از شایع ترین تشخیص های روانپزشکی در بیماران با آسیب طناب نخاعی است که مشخصه آن خلق افسرده و با آسیب طناب نخاعی است که مشخصه آن خلق افسرده و با احساس غمگینی و بی علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره مشخص می شود.

وی گفت: بیماری های جسمی مزمن مانند آسیب طناب نخاعی توانایی ها و قدرت جسمانی و عملکردی فرد را دچار اختلال می کند و بدین طریق برای بیمار وضعیت ناامید کننده ای را به وجود می آورد که منجر به کاهش اعتماد به نفس در فرد می شود.

ویسی تصریح کرد: از آن جا که بیمار در مدت بیماری جسمی خود نمی تواند کارایی های همیشگی جسمانی خود را داشته باشد و او را با استرس و بحران روانی مواجه می سازد.

این کارشناس ارشد پرستاری عنوان کرد: باید روی مراقبت های روان در بیماران افسرده ای که در 6 ماه اول پس از آسیب طناب نخاعی قرار دارند، بیشتر تاکید و پیگیری کرد./ح
برچسب ها: افسردگی ، نخاع ، روانپزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار