نماينده مردم فريدون شهر،فريدن و چادگان گفت: عمل به بيانات مقام معظم رهبري تنها نسخه شفابخش در برون رفت از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمدعلي اسفناني نماينده مردم فريدون شهر،فريدن و چادگان در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور در جلسه علني امروز بهارستان ضمن تشکر و قدرداني از حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن گفت: خورشيد درخشان و هدايت گر انقلاب با هدايت داهيانه خود بار ديگر کشتي انقلاب را از طوفان حوادث اختلاف بين قوا نجات بخشيد و آرامش و عشق به خدمت صادقانه به نظام را به مردم و مسئولين باز گرداند.
 
وي افزود: تنها نسخه شفابخش در جهت برون رفت از مشکلات و معضلات و ستيزه جويي دشمنان،وحدت و همدلي بين مسئولين است و آن ميسر نمي‌گردد مگر اينکه منويات مقام معظم رهبري فصل‌الخطاب بي‌چون و چراي همه قرار گيرد.
 
نماينده فريدون شهر،فريدن و چادگان در مجلس در ادامه به مشکلات حوزه انتخابي خود اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه انتخابي بنده در برخي از مناطق بيش از 70 درصد مردم تحت پوشش نهادهاي حمايتي مانند کميته امداد حضرت امام (ره) قرار دارند که اين شايسته و برازنده اين نظام ارزشمند نيست.
 
وي در ادامه افزود: بيکاري و عدم درآمد کافي موجب مهاجرت بيش از حد ساکنين برخي از مناطق شده به طوري که جمعيت منطقه از 240 هزار نفر در اوايل انقلاب به 150 هزار نفر کنوني تقليل يافته است،اين در حالي است که جمعيت کشور از اوايل انقلاب تا کنون حداقل دو برابر شده است و اين با هيچ منطقي قابل توجيه نيست.
 
اسفناني ادامه داد: عدم توزيع عادلانه ثروت باعث شده روستاهاي منطقه در زير خط فقر و در بدترين شرايط ممکن به معيشت بپردازند و باز جاي تعجب دارد که هنوز روستاهايي داريم که تلوزيون جمهوري اسلامي آن مناطق را پوشش نمي‌دهند که در اين خصوص اقدام عاجل شايسته است.
 
وي با بيان اينکه بيان اين مشکلات مشتي از خروار است افزود: ولي اين بدان معنا نيست که در منطقه هيچ خدمتي صورت نگرفته باشد بلکه ضمن احترام به خدمات انجام شده عمق محروميت بيش از حد تصور است و اميد است اوضاع رو به سامان برود.
 
نماينده مردم فريدون شهر،فريدن و چادگان در ادامه به ارائه راهکارهايي جهت مشکلات اين منطقه پرداخت و تصريح کرد:
 
- تسريع در تصويب ارتقاي بخش بوئين مياندشت به شهرستان
 
- شروع عمليات اجراي احداث خط آهن اصفهان – فريدن و ازنا
 
- تکميل طرح 4 بانده به عنوان جاده ترانزيتي اصفهان – خوزستان که با کمال تأسف از سال 62 شروع شده و تا کنون به پايان نرسيده است
 
- افزايش اعتبارات عمراني جهت تکميل پروژه هاي نيمه تمام خصوصا بيمارستان چادگان به عنوان تنها بيمارستان اين شهرستان
 
- مشارکت دولت در احداث و ايجاد صنايع تبديلي در خصوص محصولات کشاورزي و داخلي در شهرستان هاي حوزه انتخابيه به لحاظ عدم بضاعت مالي مردم
 
- اجازه صادرات سيب زميني به عنوان تنها محصول کشاورزي منطقه به يک يا چند نفر از بازرگانان محلي
 
- به لحاظ عشايري بودن منطقه پيشنهاد مي‌گردد موجبات حضور يک نماينده اختصاصي به عنوان نماينده عشايري کشور در مجلس شوراي اسلامي فراهم گردد تا اين قشر زحمتکش که ذخاير انقلاب محسوب مي‌شوند نيز سهمي در تصميم گيري‌هاي کلان داشته باشند.
 
- ايجاد حداقل يک واحد دانشگاهي تحقيقات کشاورزي،جهت پيشبرد منطقه و اصلاح وضعيت نابسامان کشاورزي به روش‌هاي جديد علمي و برون رفت از کشاورزي سنتي غيره مفيد و غير موثر و اصلاح الگوي کشت و جايگزيني کشت مناسب
 
- توجه جدي به وضعيت دانشگاه‌هاي موجود از حيث تکميل ساختمان‌ها و کادر هيئت علمي و ايجاد رشته‌هاي متناسب با وضعيت منطقه و بازار کار
 
- توجه به شهرداري منطقه به لحاظ فقدان درآمدهاي کافي و عدم تکاپوي اين درآمدها حتي براي پرداخت حقوق کارمندانشان
 
- تامين کادر متخصص پزشکي جهت بيمارستان‌ها و درمانگاه‌هاي منطقه‌اي خصوصا تامين سونوگرافيست زن در جهت حفظ شئونات اسلامي در درمان بيماران
 
- با توجه به وضعيت نامناسب مسکن مهر در شهرستان‌هاي فريدون شهر و فريدن از ابتداي امر از راهنمايي و تهيه نقشه تا احداث و تکميل و علي‌رغم اينکه طبق قرارداد اين مسکن‌ها بايد در سال 89 به متقاضيان تحويل مي‌گرديد لکن تحويل نشده و بعيد است تا پايان سال آينده نيز آماده شود لذا تقاضا مي‌گردد اقداماتي ويژه جهت رفع مشکلات انجام گيرد.
 
- توصيه و تاکيد به وزير آموزش و پرورش نسبت به پرداخت مانده طلب فرهنگيان اعم از پاداش پايان خدمت و طلب مربوط به يک ماه مرخصي استحقاقي مناطق محروم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انقلاب ، نظام ، خدمت ، مردم ، مسئولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار