فرهنگ، آداب و رسوم عشایر باید در تمامی استانها احیاء شود و هر استان یک شب عشایر برای معرفی این آیین‌ها برگزار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "محمدشریف‌ ملك زاده" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه خانه عشایر که صبح امروز در خانه قوام‌السلطنه افتتاح شد، گفت: بیش از 86 میلیون هکتار مرتع داریم که 33 میلیون هکتار آن را عشایر استفاده می‌کنند که متاسفانه عناصر خارج از عشایر به خوبی نمی‌گذارد عشایر آن طور که باید استفاده مطلوبی داشته باشند.
وی افزود: جامعه عشایری کشور تولید کننده هستند تا مصرف‌کننده و با تمام سختی‌ها بهترین تولیدات را برای داخل کشور و حتی صادرات دارند که باید نقشه راهی برای تمام حوزه‌های اقتصادی باشد.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در 31 استان کشور باید فرهنگ، آداب و رسوم عشایر احیاء شود و هر استان یک شب عشایر برای معرفی این آیین‌ها برگزار کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: شناخت و معرفی عشایر باعث تولیدات بیشتر آنها خواهد شد به همین منظور از 28 اسفند سال جاری تا پایان ایام نوروز 92 جشنواره ملی صدای عشایر برگزار می‌شود تا تمامی آداب، رسوم و تولیدات جامعه عشایری به مردم معرفی شود.
وی اظهار داشت: خانه عشایری ایران مکانی باید باشد برای شادی و نشاط مردم در پایتخت و محلی برای حضور عشایر کشورمان تا بتوانند مشکلات خود را مطرح و تصمیم‌گیری‌های سازنده‌ای برای حل آن صورت گیرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار