رئیس مهندسی مخازن مطالعاتی شرکت نفت فلات قاره از حفاری 9حلقه چاه و ایجاد یک سکوی سرچاهی برای مخزن گازی بلال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد محمدی فرد با بیان این مطلب گفت: آخرین بررسی‌های ما حاکی از این است که یک مخزن مستقل در کنار میدان نفتی بلال وجود دارد که می‌توان روزانه 500 میلیون فوت مکعب از آن تولید کرد.

وی با تاکید براینکه مخزن گازی بلال در خلیج فارس، از سمت شرق با دماغه پارس جنوبی مشترک است افزود: MDP اولیه مخزن گازی بلال تهیه شده و سرمایه‌گذاری و توسعه آن در دست اقدام است.

محمدی‌فرد با اشاره به مشترک بودن این مخزن گازی با میدان گازی پارس جنوبی، یادآور شد: پیش از این وزیر نفت منطقه لاوان را هاب پتروشیمی منطقه خلیج فارس توصیف کرده بود که خوراک فاز دوم پتروشیمی لاوان از مخزن مستقل بلال تامین می شود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره تصریح کرد: تصور ما این بود که طبق MDP از چاه شماره 3 میدان لاوان 35 میلیون فوت مکعب تولید خواهد شد، اما وقتی تست‌ها انجام شد، به 45 میلیون فوت مکعب دست یافتیم که این اتفاق بیانگر این موضوع است که 750 میلیون فوت مکعبی که از مخزن گازی بلال محرز بود، تا یک میلیارد فوت مکعب قابل افزایش است. به این ترتیب حدود 3 میلیارد فوت مکعب گاز در منطقه لاوان خوراک پتروشیمی قرار می‌گیرد./ر
برچسب ها: مخزن ، گاز ، بلال ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار