تماینده مردم اراک در مخالفت با جزئیات طرح اصلاح قانون تنظیم جمعیت خانواده گفت: این طرح باید پخته تر و کارشناسی تر باشد چرا که در غیر این صورت مشکلات جدیدی را پیش روی کشور قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی رسیدگی به لایحه اصلاح قانون تنظیم جمعیت و خانواده گفت: بحث تنظیم خانواده و نگاه به رشد جمعیتی یک موضوع بسیار مهم و اساسی است و امروزه به عنوان یک مسئله استراتژیک برای کشور مطرح می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به تأکیداتی که مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی نسبت به این موضوع داشتند امروزه بایستی نسبت به بحث آهنگ کندی که در رشد جمعیت به وجود آمده تجدید نظر شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه با برنامه ریزی باید نسبت به رشد جمعیت نگاه شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم، تصریح کرد: علی رغم اینکه این موضوع مسئله بسیار مهمی است ولی طرح باید پخته تر و کامل تر باشد نه اینکه ما صرفا اعلام کنیم که تمام مواردی که در گذشته در خصوص بحث تنظیم خانواده در نظر گرفته شده همه آنها باید کم لن یکن تلقی شود و لذا مجددا مجبور شویم در سنوات آتی طرح و لایحه ای دوباره مطرح کنیم تا اشکالات فوق در این طرح مرتفع شود.

آصفری در ادامه به اشکالاتی از این طرح اشاره کرد و گفت: این بدان معنی نیست که کسی مخالف افزایش جمعیت باشد بلکه اعتقادم براین است که این رشد باید با برنامه ریزی و تدبیر باشد تا در آینده با مشکلات دیگری مواجه نشویم تا فردا روزی وقت خود را صرف اصلاح این طرح کنیم.

وی ادامه داد: یکی از بحث ها در این طرح که به آن توجه نشده بحث برنامه بهداشت مادران و سلامت کودکان است که این اشکال تا حد زیادی در متن مصوبه کمیسیون بهداشت برطرف شده، حذف ماده‌ی درسی تنظیم خانواده یک موضوعی که صرفا نگاه به رشد جمعیتی کند نبوده بلکه در این درس بحث بهداشت روانی نیز توجه شده که متأسفانه این موضوع در طرح فوق گنجانده نشده و این می تواند مشکلات جدی برای کشور ایجاد کند. 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه علی رغم اینکه در کلیات موضوع موافق هستیم، تصریح کرد: منتها آهنگ رشد جمعیت باید حساب شده باشد و در آینده مشکلاتی چون اشتغال، مسکن، مسائل خدمات شهری را بوجود نیاورد لذا لازم است همزمان با رشد جمعیت به بحث خدمات نیز توجه شود چرا که در غیر این صورت چالش های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی برای کشور خواهد داشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار