معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم گفت: ‌اگر سیستم تعلیم و تربیت کشور اسلامی شود، مسلماً نسل پرورش یافته، نسلی ولایی و انقلابی خواهد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی‌سازی متون آموزشی گفت: البته در این عرصه در سال‌‌های اخیر کارهایی صورت پذیرفته است و برخی کتاب‌ها نیز در حال تغییرات است، ولی بر اساس سخنان بزرگان، نظام آموزشی ما، نظامی کپی شده از سیستم آموزشی ای که هدفی جز سکولار ندارد، است؛ در این سیستم آموزشی، نمی توان انتظار تربیت انسان هایی موحد را داشت.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم با بیان این که سیستم آموزش و تربیت انسان‌ها، در کنار متون دینی و اسلامی، مقتضیات دیگری نیز دارد، تصریح کرد: در کنار متون آموزشی، لازم است که اساتید، خانواده و محیط آموزشی درست و مطابق با موازین اسلامی داشته باشیم.
وی با تأکید بر این که در قم، به عنوان مرکز نشر آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انتظار فعالیت چنین مراکز آموزشی بیشتر می‌رود، ادامه داد: اگر سیستم تعلیم و تربیت کشور اسلامی شود، مسلماً نسل پرورش یافته، نسلی ولایی و انقلابی خواهد بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.