برغم تحريمهاي يکجانبه غرب و تلاشهاي کور آنان براي به انزوا كشاندن كشورمان، خبرها حاكي از آن است كه مذاكرات اخير ميان مقامات جمهوري اسلامي ايران و پاكستان در مورد طرح احداث و گسترش خطوط انتقال گاز با موفقيت همراه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استريت ژورنال، اين توافق در حالي صورت گرفته است كه دولت آمريكا بشدت مخالف آن بود و از اين مسئله خشمگين است.

در نتيجه مذاكرات روزهاي اخير مقامات كشورمان با همتايانشان در اسلام آباد بر سر احداث خط لوله انتقال گاز به ارزش 1.5 ميليارد دلار از ايران و به منظور تسهيل كمبودهاي كشور پاكستان در حوزه انرژي توافق حاصل شده است.

در هفته جاري نيز "رحمان مالك" وزير كشور پاكستان اظهار داشته بود كه توافقي ميان جمهوري اسلامي ايران و كشور پاكستان بر سر افزايش همكاري هاي امنيتي در مرزهاي مشترك دو كشور حاصل شده است. 

اين توافق پيشرفتي بزرگ براي دو كشور ايران و پاكستان محسوب مي شود زيرا كه مذاكرات مذكور بيش از يك دهه در حال انجام بودند و اكنون به نتيجه مطلوب رسيده اند.

توافق ميان دو كشور در حالي صورت گرفته است كه آمريكا و ساير كشورهاي غربي با وضع تحريم هاي ضد ايراني درصدد منزوي نمودن كشورمان بودند كه در اين مسئله شكست خورده اند.

آمريكا در پي آن بود تا از طريق گسترش خط لوله تركمنستان – افغانستان – پاكستان – هند ايران را از بازار انرژي آسيا حذف نمايند اما خبرهاي اخير نشان مي دهند كه آنان در اين مورد ناكام بوده اند. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار