وی با بیان اینکه از نظر مصرفکنندگان، آلودگی و
کثیفی در خودروهای با رنگ سفید دیرتر خود را نشان میدهد، خاطرنشان کرد:
همچنین خط افتادگیهای بدنه در این خودروها نیز نمود کمتری دارد.
رییس
دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: البته کلا روحیه مردم
مشرق زمین با رنگ سفید سازگارتر است بهگونهای که در لباسهای محلی ایران
و کشورهایی چون هند، پاکستان و افغانستان سفید، رنگ برتر است.
وی
افزود: البته برخلاف کشورهای شرقی، مردم در کشورهای غربی اکثرا رنگ تیره
را برای خودروها میپسندند که کم بودن تابش آفتاب در این کشورها از دلایل
روانی آن است.
شجاعیفرد با بیان اینکه با وجود علاقه
مشتریان ایرانی به خودروهای با رنگ سفید، خودروسازان باید به سمت تنوع رنگ
محصولات تولیدی حرکت کنند، تصریح کرد: با این حال خواست و سلیقه مشتری برای
خودروسازان ایرانی احترام ندارد به همین دلیل خودروها تنها در چند رنگ
محدود سفید، خاکستری، نوک مدادی و نقرهای تولید میشوند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در دنیا برای تک تک مشتریان امکان انتخاب رنگهای مختلف برای خودروهای تولیدی وجود دارد./ع