اين شاعران با ارسال نامه‌اي به بان کي مون از سازمان ملل خواستند تا يک کميته بين‌المللي حقيقت ياب را با هدف تحقيقات درباره حملات تروريسيت عليه شيعيان منصوب کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، اين شاعران همچنين از سازمان ملل خواستند پرونده‌هاي جامع نسل کشي و نقض حقوق بشر در اين موارد را در دادگاه‌هاي بين‌المللي باز کنند.
در اين نامه همچنين خوزه مانوئل باراسو رئيس کميسيون اروپا و باراک اوباما رئيس جمهوري امريکا مورد خطاب قرار گرفته‌اند.
دستکم ۹۰ نفر از جمله شيعيان در حمله انفجاري که روز شنبه در بازاري شلوغ در شهر هزاره در حومه کويته مرکز ايالت بلوچستان روي داد کشته و نزديک به ۲۰۰ نفر ديگر زخمي شدند.
اين کشتار، موجي از اعتراضات را در سراسر پاکستان و ديگر کشورها از جمله افغانستان به همراه داشت. شرکت کنندگان در اين تظاهرات، خشونت عليه شيعيان را محکوم کردند.
در ماه‌هاي اخير خشونت عليه شيعيان در سراسر پاکستان افزايش يافته است. فقط از آغاز سال ۲۰۱۲ ميلادي تاکنون، صدها شيعه در پاکستان کشته شده‌اند.
همچنين،در پي انفجار يک دستگاه موتور سيکلت بمب‌گذاري شده در نزديکي مسجدي در شهر هنگو ايالت خيبر پختونخوا که ۱۳ بهمن (۱ فوريه) روي داد ، ۱۹ تن کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.
در پي موج حملات مرگبار ۱۰ ژانويه نيز که هم نيروهاي امنيتي و هم غير نظاميان از جمله شيعيان را در پاکستان هدف قرار داده بود، ۱۳۰ نفر کشته و شمار زيادي زخمي شدند. شيعيان حدود يک سوم از جمعيت بيش ۱۸۰ ميليوني پاکستان را تشکيل مي‌دهند.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار