فرماندار اهر از مشارکت شرکت ملی مس ایران در احداث کمربند غربی شهر اهر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، صدیقی در جلسه کمیته عمران شهری گفت: در جهت تسهیل در عبور و مرور و جلوگیری از ترافیک سنگین داخل شهری با کامیون ها و ماشین آلات سنگین کمربند غربی شهر اهر با مشارکت شرکت ملی مس ایران و شهرداری اهر اجرا می شود.

وی، گفت: این طرح که به طول 5/3 کیلومتر اجرا می شود میدان یارپرور و ورودی جاده اهر- ورزقان را به مسیر جاده یخفروزان و معدن مس مزرعه وصل می کند که ضمن تسهیل در امر تردد کامیونها و ماشین آلات سنگین از ترافیک داخل شهری نیز جلوگیری می کند.

مدیر مجتمع مس سونگون نیز گفت: براساس توافقات انجام شده مسئولین شهرستان اهر با شرکت ملی مس ایران با اختصاص اعتباری معادل سی میلیارد ريال از سوی این شرکت کمربند غربی شهر اهر جهت تردد خودروهای سنگین این شرکت که در مسیر سونگون مزرعه رفت و آمد می کند عملیات اجرایی این پروژه بزودی آغاز می شود.

رضا شریفی گفت: بااشاره به وجود معادن غنی در منطقه ارسباران ایجاد زیرساختهای مناسب و استاندارد در حوزه ارتباطی و جاده مناسب برای حمل و نقل کنسانتره مس ضروری برشمرد و از آمادگی این شرکت برای همکاری در توسعه این مناطق خبر داد.

شهردار اهر نیز بااشاره به اینکه احداث کمربند غربی شهر اهر یکی از نیازهای عمومی شهر اهر بوده و وجود معاون مس مزرعه، انجرد و سایر معادن دراین مسیر، تردد خودروهای سنگین از داخل شهر باعث بروز مشکلاتی برای این شهر شده بود که با اجرای این طرح از تردد خوردوهای سنگین، تریلی های کمرشکن و ماشین آلات این معادن از داخل شهر که منجر به آسیب دیدگی در زیرساختهای شهری می شود جلوگیری خواهد کرد.

وی، از آمادگی شهرداری اهر برای تسریع در اجرای این پروژه با مشارکت مس ملی ایران خبر داد و افزود: با تأمین اعتبارات اولیه شهرداری اهر عملیات اجرایی ساخت این کنارگذر غربی را بزودی آغاز می کند/س

برچسب ها: کمربند ، غربی ، اهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.