استاندار مازندران گفت: برقراری ارتباط پروازی میان شهرهای ساری، رشت و گرگان با شهرهای باکو و آستاراخان باعث توسعه مناسبات تجاری می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید علی‌اکبر طاهایی در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در استانداری مازندران، اظهار کرد: رابطه ایران و جمهوری آذربایجان یک رابطه دیرینه، تاریخی و استراتژیک بوده و این دو کشور پیوندهای انسان دوستانه‌ای دارند.

استاندار مازندران گفت: جمهوری آذربایجان با کشور ترکیه ارتباطات و مناسبات اقتصادی خوبی دارد در حالی که دسترسی آذربایجان به برخی از محصولات شمالی ایران می‌تواند ارزان‌تر باشد.

وی افزود: برخی از نیازهای صنایع ما می‌تواند از طریق تجار آذربایجان قابل دسترسی باشد.

طاهایی گفت: سطح مبادلات تجاری در سطح رضایت‌بخشی نیست و سهم استان مازندران در مبادلات تجاری هم قابل توجه است و باید تلاش شود سطح مبادلات تجاری از 500 میلیون دلار افزایش یابد. از این رو سهم مازندران و گیلان باید در این راستا تقویت شود.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: در زمینه خدمات فنی - مهندسی در مازندران ظرفیت‌سازی ویژه‌ای وجود دارد که می‌تواند در این راستا همکاری لازم را با کشور آذربایجان داشته باشد.

وی یادآور شد: در عرصه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری ظرفیت‌های مناسبی در مازندران وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده مشترک قرار گیرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: با برقراری ارتباط پروازی میان ساری، رشت، گرگان با شهرهای باکو و آستاراخان می‌توان توسعه مناسبات تجاری را فراهم کرد.

منبع:ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.