با حضور مدیر کل هماهنگی و امور زیر بنایی حوزه معاون اول رئیس جمهور ، ازکتاب اکتشافات دهستان تاریخی اریسمان از توابع بخش بادرودرونمایی شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در بادرود ، نویسنده این کتاب و استاد دانشگاه در این خصوص گفت: منطقه باستانی اریسمان در زمینی به وسعت 150 هکتار ، بعنوان مهد معدنکاری و فلزکاری کهن ایران زمین با قدمت بیش از 6 هزار سال از اولین کوره های ذوب فلزات در جهان است که درسال 1375 شناسایی و کشف شد 

داوود حسنعلیان افزود: کتاب اکتشافات روستای تاریخی اریسمان را موسسه باستان شناسی و موزه مددکاری بوخوم آلمان با همکاری مرکز زمین شناسی ایران به زبان آلمانی تدوین کرده است .

وی اضافه کرد: در این کتاب ، اریسمان به عنوان اولین منطقه تاریخی ذوب فلز جهان شناخته شده و اولین کوره‌های ذوب فلز در حدود شش هزار سال پیش در این منطقه معرفی شده است.

حسنعلیان در مورد حفاریها و اکتشافات در منطقه باستانی این روستا اظهار داشت: با حفاری های باستان شناسی در این محوطه باستانی آثار مربوط به دوران هزاره پنجم قبل از میلاد ، اوایل هزاره چهارم تا اواسط هزاره سوم قبل از میلاد از جمله سفالهای خاکستری ، خمره های تدفین با درپوش های سفالی ، النگوهای مسی و آویزهای سنگی ، ظروف کوچک سفالی و اسکلت و بقایای انسانی کشف شد که در حال حاضر در اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نگهداری می شود .

خاطر نشان میشود: محوطه اریسمان در بخش بادرود واقع و به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.