انتشار این کتاب، در هنگامه مواجهه با پیچیدگی قوانین یا تعارض آیین­ نامه­‌ها و بخشنامه‌ ها با قوانین، بازوی موثری در کنار سردفتران اسناد­رسمی جهت اخذ تصمیمات دقیق به نفع مردم است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "محمد گودرزي" رئیس دفتر حقوقی و معاضدت قضائی کانون سردفتران و دفتریاران، گفت: در آستانه­ سال نو، نظریات مشورتی صادره از کمیسیون­ های دفتر حقوقی و معاضدت قضائی کانون سردفتران و دفتریاران، از ابتدا تا سی ­آبان91 برای استفاده جامعه حقوقی کشور منتشر می­‌شود.

وي با اعلام این مطلب، افزود: نظریات مشورتی دفتر حقوقی و معاضدت قضايی کانون سردفتران و دفتریاران، در پاسخ به ­سوالات دفاتر­ اسناد­رسمی از سراسر کشور در مواقع ابهام، تردید و مشکلات درخصوص تنظیم اسناد و مقررات مربوطه و معضلات و چالش‌های موجود بر سر تنظیم اسناد مردم، صادر می‌شود.

گودرزي ادامه داد: این مجموعه حقوقی-کاربردی حاصل مطالعات، پژوهش­ها، تجربیات و هم­ اندیشی همکاران محترم کمیسیون ­های حقوقی و معاضدت قضائی است که­ به پشتوانۀ ارزیابی‌های حقوقی مبتنی ­بر قوانین و مقررات در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه صادر می‌‌شود و منبع مشورتی مفیدی برای سردفتران و دفتریاران و حتی وکلا و حقوق­ دانان است.

 وي تصريح كرد: هرکدام از نظریات مشورتی این مجموعه، در جایِ خود، راه ­گشای دفاتر اسنادرسمي، به خصوص همكاران جوان و تازه­ نفس برای حل مشکلات مردم بوده و در آینده نیز مرجعی علمی-عملی برای كليه­ دفاتر اسنادرسمي در موارد مشابه و نیز حقوقدانان خواهدبود.

 رئیس دفتر حقوقی و معاضدت قضايی کانون سردفتران و دفتریاران گفت: انتشار این کتاب، از جنبه آموزشی درخصوص رفع معضلات و ابهامات قوانین و نیز از حیث ارشادی در هنگامه­ مواجهه با برخی موارد خاص ازجمله پیچیدگی قوانین یا تعارض آیین­ نامه‌‌ها و بخشنامه‌ها با قوانین و موارد تردید، می‌تواند بازوی موثری در کنار سران دفاتر­ اسناد­رسمی جهت اخذ تصمیمات دقیق به نفع مردم و صرفه ­جویی در وقت ایشان جهت مشورت ­گرفتن در موارد مسبوق به سابقه باشد.

براساس اين خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران گودرزی خاطرنشان کرد: تاریخ پیوستۀ دفاتر اسناد­رسمی از دوران دفاتر شرعیه تا به امروز، بیانگر نیاز مردم به سردفتران اسناد­رسمی به عنوان نگهبانان قلعه صلح بوده و هست و امیدوارم انتشار این کتاب، گامی در این جهت باشد.

 انتهاي پيام/
برچسب ها: کانون ، سردفتر ، معاضدت ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار