معاون وزیر راه‌ با اشاره به انجام سرمایه گذاری 310 میلیون یورویی در فاز دوم بندر شهید رجایی گفت این طرح در مرحله تکمیل عملیات ساختمانی قرار دارد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این که برنامه توسعه بندر شهید رجایی در دو مرحله اجرا شد، گفت: روز گذشته با حضور رئیس‌جمهوری مرحله دوم توسعه به بهره‌برداری رسید و ظرفیت این بندر از 3 میلیون TEU (واحد شمارش کانتینر) کنونی به 6 میلیون TEU افزایش می‌یابد.


سید عطاالله صدر افزود: مرحله دوم توسعه 2020 متر اسکله با عمق منفی 16 متر در پای اسکله دارد که کشتی‌ها تا ظرفیت 12 هزار کانتینر می‌توانند در پهلوگیری کنند.

وی با اشاره به این‌که فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی 60 هکتار اراضی پس کرانه دارد در پاسخ به این پرسش که منابع مالی مورد نیاز این طرح به چه صورتی تامین شده است، تصریح کرد: قرارداد این طرح به صورت EPCF (طراحی، تدارک، ساخت و تامین مالی) بود که بر اساس پیمانکار باید منابع مالی پروژه را تامین می‌کرد و بازپرداخت آن توسط سازمان بنادر و دریانوردی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: اما با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم فاینانس این طرح محقق نشد و بخشی از منابع مالی اجرای مرحله دوم توسعه بندر شهید رجایی از منابع مالی سازمان و بخش دیگری با تصویب هیات دولت از حساب ذخیره ارزی تامین شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر این‌که چه تجهیزاتی در طرح توسعه فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی مستقر شده است، خاطرنشان کرد: فاز دوم در حالی رسما افتتاح شد که کل پروژه در مرحله تکمیل عملیات ساختمانی قرار دارد و تجهیزات مورد نیاز آن در آینده خریداری می‌شود.

صدر تاکید کرد: در حال ارزیابی قیمت تجهیزات از کشورهای مختلف هستیم، ضمن آن‌که بخشی از تجهیزات مورد نیاز را از داخل کشور خریداری خواهیم کرد./ا
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.