مدیرکل تعزیرات کرمانشاه:

تعزیرات حکومتی یکی از پاک‌ترین دستگاه‌های کشور است

مدیرکل تعزیرات استان کرمانشاه با اعلام اینکه در 11 ماهه نخست امسال بیش از 15 هزار پرونده تعزیراتی در استان تشکیل شده است، گفت: تعزیرات حکومتی یکی از پاک‌ترین دستگاه‌های کشور است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ایرج عزیزی، با اعلام اینکه تعزیرات حکومتی یک سازمان رایگان، سریع و مردمی است، گفت: این سازمان بنا به مصلحت نظام تشکیل شده و به شکایات مردم در حوزه های مختلف رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: در سال جاری 15 هزار و 231 پرونده تخلف کالا و خدمات در تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تشکیل شده که 14 هزار و 789 مورد آن‌ها مختومه شده و تنها 442 پرونده در دست بررسی قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول، میزان جریمه های در نظر گرفته شده برای این پرونده‌ها بیش از 76 میلیارد ریال بوده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: طی این مدت در حوزه بهداشت و دارو و درمان نیز 634 پرونده تشکیل شده که 582 مورد آن مختومه شده و در بخش کالا و ارز نیز 97 پرونده تشکیل شده که 78 مورد آن مختومه شده است.

وی میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها را 10 روز عنوان کرد و ادامه داد: تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در خصوص رسیدگی به پرونده‌ها رتبه سوم کشور را بین تمام استان‌های دیگر به خود اختصاص داده است.

به گفته این مقام مسئول نحوه رسیدگی به تخلفات توسط تعزیرات به پنج طریق انجام می‌شود که شامل رسیدگی به پرونده‌های تخلف تشکیل شده از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، رسیدگی به شکایات دریافتی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات دریافتی از مردم، اخبار و گزارشات عمومی و همچنین مشاهدات عینی هستند.

عزیزی تصریح کرد: برای ایام ویژه نظیر بازگشایی مدارس، نظارت بر عرضه کالا و خدمات تشدید می‌شود و سازمان تعزیرات گشت‌های سیار را در نظر می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه رسیدگی به 106 عنوان جزایی در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است، افزود: این موارد شامل تخلفات اقتصادی، بهداشتی، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز، تعهدات بانکی و حقوق مصرف کننده است.

مدیر کل تعزیرات استان کرمانشاه در خصوص بازدارنده بودن جرایم نیز خاطرنشان کرد: اگرچه جریمه‌هایی که برای تخلفات تعزیراتی در نظر گرفته می‌شود، هر سه سال یک بار بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا می‌کند، اما می‌توان گفت در حال حاضر جریمه‌ها چندان بازدارنده نیست.

وی با تاکید بر اینکه بازنگری در این خصوص در دستور کار مجلس قرار گرفته است، یادآوری کرد: طبق قوانین جدید برای هر میزان گرانفروشی دو تا 20 برابر همان مبلغ جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

قاچاق کالا، عرضه خارج از شبکه، کم فروشی، احتکار، گرانفروشی و... از جمله مواردیست که قرار است مورد بازنگری قرار گیرد و عزیزی به آن اشاره کرد.

مدیرکل تعزیرات استان کرمانشاه گفت: به جز جریمه موارد دیگری از جمله تعطیلی واحد صنفی، نصب پلاکارد، زندان، شلاق، لغو پروانه کسب و ... نیز در برخورد با تخلفات در نظر گرفته می‌شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه باید آگاهی مردم در حوزه قوانین افزایش یابد، اظهار کرد: لازم است شهروندان از قوانین جدید مطلع باشند و اطلاع رسانی دقیق به آن‌ها صورت گیرد تا از حقوق خود با خبر شوند.

وی همچنین با نامناسب دانستن فضای فیزیکی تعزیرات استان، تصریح کرد: ساختمان این اداره کل در شان تعزیرات نیست و از مسئولین درخواست داریم حمایت بیشتری از این بخش داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر در 9 شهرستان استان اداره تعزیرات فعال است و چهار شهرستان دیگر نیز تحت پوشش شهرستان‌های همجوار هستند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.