مدیرکل امور غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ظرفیت ذخیره سیلوهای گندم استان اردبیل حدود 333 هزار تن است که از این مقدار بیش از 230 هزار تن به صورت دائمی نگهداری شده تا در مواقع نیاز از آنها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عباس کریمی افزود: ما به اندازه کافی گندم مورد نیاز را ذخیره‌سازی کردیم و هیچ مشکلی از این بابت نداریم، به طوری که حدود 55 درصد گندم مصرفی استان از طریق گندم‌های وارداتی تأمین می‌شود و تنها 45 درصد گندم مصرفی استان اردبیل از محصولات داخلی است.

وی با بیان اینکه ماهانه به طور متوسط مردم استان اردبیل 14 هزار و 500 تن آرد مصرفی دارند، گفت: در یک مقایسه دقیق در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ما در مصرف آرد حدود 15 تا 17 درصد صرفه‌جویی را توسط مردم شاهد بودیم.

کریمی، وظیفه اصلی شرکت غله و خدمات بازرگانی را خرید تضمینی گندم، تأمین آن، نظارت در تولید و تحویل آن به کارخانجات آردسازی و همچنین تحویل از این کارخانه‌ها به خبازی‌ها اعلام کرد و افزود: وظیفه دیگر این سازمان تأمین و تحویل کالاهای اساسی مورد نیاز استان است که از طریق دفتر مرکزی در اختیار تشکل‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سیلوهای ما مکانیزه و سرپوشیده هستند، گفت: سیلوهای مکانیزه غله استان از ظرفیت 88 هزار تن و دو سیلوی بخش خصوصی در مشگین‌شهر از ظرفیت 50 هزار تن برخوردار هستند.

کریمی همچنین افزود: امسال 40 مرکز خرید گندم را در زمان برداشت محصول دایر کردیم که سعی شد، کشاورزان گندم خود را به مراکز خرید تحویل دهند که این امر نیز با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

مدیرکل امور غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در ادامه گفت: ‌با تلاش همکاران برای نخستین‌بار در سال‌جاری در فصل برداشت گندم کیفیت آرد تولید شده در کارخانجات نه تنها پایین نیامد، بلکه کیفی‌تر نیز شده است./س

برچسب ها: اردبیل ، ظرفیت ، سیلوها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.