معاون اشتغال کمیته امداد امام گفت: امسال 200 هزار فرصت شغلی روستایی تعریف شده که تاکنون برای 50 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد امید اظهار داشت: تعهد این نهاد در سال جاری ایجاد 170 هزار فرصت شغلی بود.

وی تصریح کرد: تاکنون 180 هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد امام خمینی ایجاد شده است که 5 درصد بیش از سهمیه اعلام شده از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه است.

امید اضافه کرد:علاوه بر 170 هزار سهمیه اشتغال یاد شده، امسال این نهاد متعهد شد برای 200 هزار نفر از روستائیان  فرصت شغلی فراهم کند که تاکنون 50 هزار فرصت شغلی آن محقق شده است که می‎طلبد بانک‎ها در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی از افزایش سقف تسهیلات بانکی مددجویان کمیته امداد امام خمینی خبر داد و گفت: سقف تسهیلات بانکی ارائه شده به مددجویان تا 150 میلیون ریال بود که با تصویب شورای عالی اشتغال به 200میلیون ریال افزایش یافت.

امید نرخ کارمزد وام‎های کمیته امداد امام خمینی را 4 درصد اعلام کرد و افزود: امسال قرار بود 2700 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری از سوی بانک‎ها  برای اشتغال مدجویان تامین شود که در صورت تحقق این میزان اعتبار 400هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید براساس برنامه پنجم توسعه کشور سالانه 10 درصد از مددجویان این نهاد با اجرای طرح‌های خودکفایی از زیر پوششی خارج شوند، اظهار داشت: باید سالانه 120 هزار خانوار از پوشش خارج شوند که این مسئله نیز با خودکفایی اقتصادی خانوارهای مددجومحقق می‌شود.
برچسب ها: شغلی ، فرصت ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.