احداث بزرگ ترین مرکز تئاترحرفه ای ایران و خاور میانه با بیش از 90 درصد پیشرفت در حال اجرا است و همزمان با فرا رسیدن سال 92 شاهد افتتاح این طرح فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، این مرکز در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع در منطقه 15 ساخته شده و شامل چند مجموعه فضاهای رو باز، سالن های نمایش، فضاهای انتظار، فضاهای پشتیبانی، فعالیت های آموزشی، جمعی و فعالیت های فرهنگی و تفریحی است.
 بنابر این گزارش: در قالب این طرح یک کارگاه دکور و دو ساختمان در سطح اشتغال هشت هزار متر مربعی ساخته شده است و حدود 20 هزار متر مربع از ارا    ضی این مرکز نیز محوطه سازی شده است.
 این گزارش می افزاید:  یکی از نکات قابل توجه در احداث این مرکز، مکان آن است که در یکی از مناطق محروم با فرهنگ بومی احداث شده که علی رغم آنکه نشان دهنده توجه مسئولین به مناطق جنوبی بوده در ارتقاء  فرهنگ این منطقه و آشنایی ساکنان آن با هنر تئاتر تاثیر بسزایی خواهد داشت.
شایان ذکر است: سالن نمایش اصلی این مجموعه در فضایی به وسعت دو هزار و 400 متر مربع و با ظرفیت یک هزار نفر پیش بینی شده است و در کنار آن چهار سالن نمایش تئاتر تجربی هر یک به ظرفیت 150نفر، سالن نمایش تئاتر  عروسکی با ظرفیت 150 نفر و نیز سالن نمایش سینما و آمفی تئاتر با ظرفیت 150 نفر پیش بینی شده است.
در ادامه این گزارش ابوالفضل حیدری معاون اجتماعی منطقه با اشاره به اینکه مرکز تئاتر مذکور دو هزار متر مربع از فضای روباز  را به نمایش های خیابانی و  باز و هزارو 500 متر مربع دیگر  را به نمایش های آیینی و سنتی اختصاص داده است یاد آور شد:  همچنین دو هزار و 630 متر مربع از  این مرکز تئاتر به گالری ها و نمایشگاه ها ،  کارگاه های نمایشی و کارگاه های آموزشی اختصاص داده شده است./ف

برچسب ها: احداث ، بزرگ ترین ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.