قلعه تاریخی فورگ مربوط به دوران افشاریه است که با شماره ثبت 3450 باتاریخ 28 / 12 / 79 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در تعطیلات نوروزی و سایر ایام سال پذیرای بیشترین گردشگر در این شهرستان مرزی بوده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

فرماندار درمیان اعلام کرد : تاكنون 15میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای احیای بافت روستای فورگ و مرمت قلعه تاریخی این روستا در شهرستان درمیان هزینه شده است .

اجرای طرح فاضلاب، بازسازی و بهسازی مسجد روستا، آجر فرش معابر، اجرای فاضلاب فرعی و جدار سازی دیواره ها شامل آجرنما و كاهگل از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای احیا بافت این روستا است.

براتی احداث كمپ گردشگری با اعتبار اولیه 90 میلیون تومان، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی با 55 میلیون تومان اعتبار را از جمله اقدامات انجام شده در روستای هدف گردشگری فورگ در سال جاری عنوان كرد.

شهرستان درمیان به واسطه وجود آثار فرهنگی و تاریخی از غنی‌ترین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی‌ به شمار می‌آید و در سال جاری از شهرستانهای موفق در جذب گردشگر در استان بوده است.

براتی قلعه فورگ، قلعه اسدیه، قلعه درخش، قلعه طبس مسینا، مسجد جامع هندوالان را از مهمترین آثار تاریخی درمیان برشمرد و افزود : در این شهرستان 125 اثر تاریخی تاكنون شناسایی شده كه 75 اثر ثبت ملی گردیده است.

وی گفت: روستای هدف گردشگری فورگ و منطقه نمونه گردشگری قهستان از معروف‌ترین مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان درمیان و استان خراسان جنوبی به شمار می‌روند/س

برچسب ها: مرمت ، قلعه ، فورگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.