بیش از نیمی از طلای کشور در استان اصفهان تولید می شود و بیشترین تعداد کد شناسایی استاندارد صادر شده برای تولید کنندگان طلا در کشور ، به اصفهان تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  ، رئيس اتحاديه طلا وجواهر كشور در همايش آشنايي با استاندارد سازي مصنوعات طلا و فلزات گرانبها دراصفهان گفت : 300 تن طلا در كشور در گردش است و امسال 110 تن مصنوعات طلا توليد شده است .

كشتي آراي ، از استان اصفهان به عنوان قطب توليد طلا در كشور ياد كرد و افزود : بیش از نيمي از طلاي كشور در استان اصفهان توليد مي شود .

مديركل نظارت بر اجراي استاندارد صنايع فلزي و انرژي سازمان ملي استاندارد ايران نيز در این همایش گفت : 4 هزار واحد طلا سازي در كشور كد شناسايي دريافت كرده اند که با اجراي طرح صدور کدشناسایی استاندارد برای مصنوعات فلزی گرانبها و اعمال نظارتهای سازمان ملی استاندارد ، قاچاق طلا در کشور به حداقل ممكن رسيده است .

بلغاري افزود : در شش ماهه گذشته 14 كيلوگرم مصنوعات تقلبي طلا در کشور ، كشف و 126 پرونده براي متخلفان تشكيل شد . وي گفت : براي حمايت از صنعتگران داخلي عرضه مصنوعات طلای خارجي در كشور ممنوع شده است و مطابق این قانون عرضه ي آن قاچاق محسوب مي شود .

مديركل نظارت بر اجراي استاندارد صنايع فلزي و انرژي سازمان ملي استاندارد ايران افزود : از ابتداي سال آينده پروانه كاربرد علامت استاندارد براي مصنوعات نقره و طلا اجباري مي شود و گشت هاي نامحسوس اين سازمان در ساعات غير اداري بر حسن اجراي كار نظارت مي كنند .

مديركل استاندارد استان اصفهان نیز دراين همايش گفت : هزار و 370 توليد كننده طلا در اين استان كد شناسايي استاندارد دريافت كرده اند كه در مجموع 150 واحد توليدي داراي پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

شفيعي استان اصفهان را نخستين استان در اجراي طرح استاندارد سازي طلا برشمرد و افزود : هيچ طلاي ساخته شده خارجي در بازار قابل عرضه نيست و در صورت مشاهده ، قاچاق محسوب و به نفع دولت ضبط مي شود .

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان ، در همايش استاندارد سازي مصنوعات طلا و فلزات گرانبها ، با حضور توليد كنندگان و سازندگان صنایع و ادوات مورد مصرف در صنعت طلا و جواهر سازي ، راهكارهاي پيشگيري از قاچاق این محصولات بررسي و بر ساخت و عرضه ی طلاي با كيفيت تاكيد شد ./س

برچسب ها: قطب ، تولید ، طلا ، در کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.