عبدالقادر میرزایی در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امکانات اولیه این طرح جهت پیاده روسازی بانک اطلاعات مکانی تصادفات و شناسایی معابر حادثه خیز و طبقه بندی آنها از لحاظ شدت و تعداد تصادفات به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفت.
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 با اشاره به دلایل انتخاب منطقه 4 به عنوان محدوده آزمایشی این طرح ادامه داد: در این منطقه زیر ساخت های اجرایی و علمی به خوبی قابل اجراست و بر این اساس این سیستم که در ابتدا به ثبت مکانی توصیفی تصادفات منجر به خسارت، جرح و فوت می پردازد پس از در اختیار گرفتن اطلاعات در بازه زمانی مشخص و قابل استناد، اطلاعات جمع آوری شده تصادفات، مورد ارزیابی و تحلیل قرار خواهند گرفت.
میرزایی خاطر نشان کرد: پس از نهایی شدن نتایج تحلیل، نقاط یا معابر حادثه خیز مشخص و اولویت بندی می شود و در ارزیابی نهایی مشکل مقاطع حادثه خیز با ارایه راهکارهای اجرایی و بر اساس خروجی های بدست آمده برطرف خواهد شد./ف