وزارت دفاع آلمان امروز با اشاره به مدت زمان حضور خود در افغانستان بعد از سال 2014 و پایان یافتن ماموریت نیروهای ناتو گفت: تصمیم گیری در این باره هنوز زود است و برای اعلام نظر نهایی باید با آمریکا و افغانستان مذاکره و تبادل نظر شود

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الیوم السابع وزیر دفاع آلمان « توماس دمیزیر» یادآور شد : هنوز نمی توان مدت زمان حضور نیروهای آلمانی در افغانستان بعد از سال 2014 را به درستی تعیین کرد. 

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت دفاع آمریکا و ارتش آلمان هر دو در این باره تصمیم های قاطعی نگرفته اند.

وی با اشاره به فعالیت هایی که بعد از سال 2014 در افغانستان انجام می شود گفت: نیروهای نظامی در پایان سال 2014 تنها برای راهنمایی و آموزش نیروهای افغانی در افغانستان خواهند ماند و تصمیم در مورد مدت زمان حضور به طور حتم با مشارکت مسئولین افغانی و آمریکایی انجام خواهد شد.

 طبق گزارش های مطبوعاتی بعد از سال 2014 و پایان یافتن ماموریت نیروهای ناتو ، بیش از 10 هزار نیروی نظامی در افغانستان باقی خواهند ماند، اما به دلیل اوضاع امنیتی ناآرام این کشور انتظار می رود نیروهای بیشتری در آن باقی بمانند.

 پارلمان آلمان نیز تا قبل از این اعلام کرده بود که در فوریه سال 2014 نیروهای نظامی خود را از 4500 نظامی به 3300 نفر کاهش خواهد داد.

برچسب ها: آلمان ، ناتو ، نظامی ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار