بیست‌و پنجمین طرح از گروه مشاوران جوان در سال91 با عنوان بومی‌سازی ساخت بتن عبوردهنده نور، بر روی میز مدیران شهری قرار گرفت.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سعید قاسمی رییس گروه مشاوران جوان با اشاره به خصوصیت‌های بتن شفاف از جمله عبور 60 درصدی نور و دارابودن30 درصد از وزن بتن معمولی، افزود: ویژگی هدایت نوری در فیبرنوری مورد استفاده در بتن‌های شفاف، می‌تواند به‌عنوان عامل انتقال‌دهنده نور خورشید از طریق فرآیند فتوشیمیایی و اثر فتوالاستیک به ‏منظور بررسی توزیع تنش در سازه‌ها، مورد استفاده قرار گیرد.

قاسمی درباره ویژگی‌های خاص این طرح گفت: با تلاش و پیگیری‌های مستمر کارگروه عمران مشاور جوان منطقه سه، پروژه‌ای را که شاید برای اکثر کشورهای ‏دنیا دست نیافتنی است با درایت‌، عزم و اراده خود بومی‌سازی کرده و به فرمول اختلاط آن ‏و طراحی قالب‌هایی منحصر به فرد از آن در جهان دست یافته‌ایم. ‌

وی در مورد مزایای استفاده از این تکنولوژی بیان کرد: صرفه جوی در استفاده از انرژی برق، زیبایی بخشیدن به فضای داخلی بنا و صرفه‌جویی در مصالح ساختمانی از مهم‌ترین مزایای استفاده از بتن عبوردهنده نور است.

مشاور شهردار در امور جوانان درباره شرایط اجرایی‌شدن این طرح اظهار داشت: حمایت‌های مالی، در اختیار قراردادن فضای آزمایشگاهی و همچنین بهادادن به جوانان محقق، از مهم‌ترین عوامل توسعه و اجرایی‌شدن این طرح می‌باشد.

قاسمی با اشاره به فعالیت کارگروه عمران میلاد اسحاقی، مشاور جوان منطقه سه شهرداری مشهد برای تحقق این طرح خاطرنشان کرد: این طرح به مدت یک‌سال تحت‌نظر اساتید دانشگاهی همچون دکتر نصیرایی و صادق احدیان، کارشناس ارشد عمران مورد مطالعه و تأیید قرار گرفته است./س


برچسب ها: ساخت ، بتن ، عبور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.