اخبار احزاب و تشکل‌ها در مهر ماه سال 1391 با پرداختن به خبر ورود "مهدی هاشمی" به کشور که متهم به نقش‌آفرینی در فتنه 88 بود آغاز و با موضع‌گیری‌های انتخاباتی اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ اخبار احزاب و تشکل‌ها در مهر ماه سال 1391 با پرداختن به خبر ورود "مهدی هاشمی" به کشور که متهم به نقش‌آفرینی در فتنه 88 بود آغاز و با موضع‌گیری‌های انتخاباتی اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به پایان رسید.

آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی مهمترین رویدادهای احزاب و تشکل‌ها در مهر ماه سال 1391 است:


ضرورت برخورد قانوني با مهدي هاشمي/قوه قضائيه به اتهامات وي رسيدگي کند


بازگشت مهدی هاشمی در اوایل مهر ماه سال 91 یکی از خبرسازترین رویدادهای این ماه بود؛ پس از ورود وی به ایران بسیاری از احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی موضع‌گیری‌هایی مبنی بر ضرورت برخود قاطعانه و عادلانه با پرونده قضایی وی که متهم به نقش‌آفرینی در فتنه سال 88 بود داشتند.

آيت‌الله محسن حيدري عضو مجلس خبرگان رهبري دراین باره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره ورود مهدي هاشمي به كشور و ضرورت رسيدگي به اتهامات وي توسط قوه قضائيه، گفت: بايد قانون در كشور درباره افراد قوي و ضعيف به صورت عدلانه اجرا شود.


آيت‌الله خوشوقت خطاب به پايداري‌ها: اگر معيارتان اسلام باشد قطعاً پيروز خواهيد شد


اول مهر ماه سال 1391جلسه شورای مرکزی جبهه پایدرای انقلاب اسلامی در حضور مرحوم آیت الله خوشوقت برگزار شد.

زهره طبيب‌زاده نوري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به مهم‌ترين نکات رهنمودهاي آيت‌الله خوشوقت در جمع اعضاي شوراي مرکزي جبهه پايداري گفت: آيت‌الله خوشوقت تأکيد داشتند اعضاي جبهه پايداري بر مواضع اوليه و اصولي اين جبهه بمانند و به وظيفه خود که اجراي تکاليف مورد نظر اين جبهه است، عمل کنند.


احتمال حمايت جامعه مدرسين و جامعه روحانيت از کانديداي مشترك


آيت‌الله حسن ممدوحي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به اينکه برنامه‌هاي انتخاباتي جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاکنون آغاز نشده است، گفت: معمولا سه يا چهار ماه قبل از انتخابات بحث‌هاي انتخاباتي آغاز مي‌شود.


تجمع اعتراض‌آميز علما، ائمه جماعات و طلاب علوم ديني برگزار شد


در پي اهانت به ساحت مقدس پيامبر اکرم (ص) تجمع اعتراض آميز علما، ائمه جماعات و طلاب علوم ديني 8 مهر ماه 1391 برگزار شد.

در این تجمع آيت‌الله مهدوي‌کني رئيس مجلس خبرگان، حجت‌الاسلام منتظري رئيس ديوان عدالت اداري و حجت‌الاسلام رئيسي معاون اول دستگه قضا نيز در اين تجمع حضور داشتند.


كانديداي جمعيت ايثارگران بر اساس گفتمان انقلاب و برنامه محوري انتخاب مي‌شود


احمد نجابت عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب‌اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌، درباره ورود جمعيت ايثارگران به بررسي مصداقي كانديداهاي انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري گفت: تاكنون به بررسي مصداقي كانديداها ورودي نداشته‌ايم اما در حال بررسي شرايط فرد مناسب براي كسب كرسي رياست‌جمهوري هستيم.


تکذيب قطعي بودن کانديداتوري کمالي از سوي سخنگوي حزب اسلامي کار


علي حسيني، سخنگوي حزب اسلامي کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌درباره احتمال کانديداتوري کمالي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفت: علي رغم تمايل خانه کارگر مبني بر کانديداتوري دبير کل حزب اسلامي کار در انتخابات رياست جمهوري يازدهم، هنوز در اين خصوص در شوراي مرکزي حزب تصميم گيري نشده است.


جامعه اسلامي کارمندان خواستار هماهنگي با جبهه پيروان است


سيد کمال سجادي، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری 11 مهرماه 1391 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ از آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي اين جبهه خبر داد و گفت: جبهه پيروان در حال تدوين استراتژي کلي براي انتخابات رياست جمهوري است اما تاکنون به مصاديق نرسيده است.


پورمحمدي جايگزين نواب شد/نواب: از اين مسئله اطلاعي ندارم


حجت‌الاسلام جعفر شجوني، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ جايگزيني حجت‌الاسلام پورمحمدي در معاونت سياسي جامعه روحانيت مبارز به جاي حجت‌الاسلام نواب را تاييد كرد.

وي ادامه داد: حجت‌الاسلام نواب ديگر نيامد و آيت‌الله مهدوي كني وي (حجت‌الاسلام نواب) را نخواست.

لازم به ذکر است که حجت‌الاسلام نواب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ از اين جابه‌جايي اظهار بي اطلاعي کرد.


لیست اعضاي اصلي و علی‌البدل شورای مرکزی جبهه پایداری/دبير کل و سخنگو تغيير نکرد


نشست خبري كامران باقري‌لنكراني سخنگوي جبهه پايداري 12 مهر 1391با حضور اصحاب رسانه در دفتر ستاد اين جبهه برگزار شد.

در این نشست خبری اسامی 22 عضو اصلی و علی‌البدل شورای مرکزی جبهه پایداری در نشست خبري سخنگوي اين جبهه اعلام شد. بنابر این گزارش، همچنین بار دیگر مرتضی آقاتهرانی دبیرکل و کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری شد.

همچنین لنکرانی در این نشست خبری گفت: رئيس جمهور بايد نماينده يك گفتمان باشد؛ لذا بايد مصداقي را كه تعيين ‌كنيم که توان پيگيري گفتمان جبهه پايداري را داشته باشد، بنابراین مهم نيست مصداق انتخاباتي ما از اعضاي جبهه پايداري باشد يا خير.


دهمين نشست مجمع عمومي حزب موتلفه اسلامي آغاز شد


دهمين نشست مجمع عمومي حزب موتلفه اسلامي به منظور انتخاب شوراي مركزي جديد اين حزب پنج شنبه 13 مهرماه در مجتمع فرهنگي آموزشي آدينه با سخنرانی دبیرکل حزب، محمدنبی حبیبی برگزار شد.


نشريه الکترونيک موتلفه اسلامي افتتاح شد


در دهمين مجمع عمومي موتلفه اسلامي، نشريه الکترونيکي این حزب افتتاح شد.


آیت الله محمد باقر محی الدین انواری درگذشت


آیت الله محمد باقر محی الدین انواری از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و مدرس حوزه علمیه، 23 مهرماه 1391 در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت.


اسامي منتخبين هيئت رئيسه شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي/دبير کل هفته آتي انتخاب مي‌شود


حميدرضا ترقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ درباره انتخاب دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: در جلسه شب گذشته (23 مهر 1391) شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي، هئيت رئيسه شوراي مركزي انتخاب شد.


کرباسچي مسئول پرداخت غرامت 100 ميليوني است


مدير مسئول سابق روزنامه كارگزاران گفت: به طور قانوني هزينه تامين روزنامه‌اي كه صاحب امتياز و مدير مسئول آن 2 نفر هستند به عهده صاحب امتياز است و مدير مسئول فقط در مقابل تحريريه، محتوا و نيروهاي تحريريه مسئول است.


تکذيب برگزاري جشن عيد غدير در منزل محمد خاتمي


در حالي كه برخي از رسانه‌هاي خبري از برگزاري جشن عيد غديرخم در 12 آبان با حضور محمد علي نجفي، محمدرضا عارف، مصطفي کواکبيان، محسن مهرعليزاده، اسحاق جهانگيري و برخي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب در منزل محمد خاتمي خبر دادند اما اين موضوع از سوي يک منبع آگاه که از نزديکان خاتمي است تكذيب شد.

اين منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: برگزاري مراسم جشن عيد غدير با حضور برخي از چهره‌هاي اصلاح طلب در منزل محمد خاتمي کذب محض است و صحت ندارد


احمدي‌نژاد از درخواست خود درباره بازديد از زندان اوين كوتاه بيايد


موضوع تقاضای رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین نیز از خبرسازترین رویدادهای مهرماه سال 1391 بود؛ این تقاضای رئیس جمهور که عده‌ای معتقد بودند به دلیل حضور "جوانفکر" مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد در زندان اوین صورت گرفت، باعث موضع‌گیری بسیاری از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی شد.

حجت‌الاسلام حسينيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ درباره بازديد رئيس جمهور از زندان اوين گفت: هر شخصي مي‌تواند از زندان بازديد كند و تاكنون بسياري از شخصيت‌ها هم از زندان‌ها بازديد كرده‌اند و مشكل قانوني هم براي اين مسئله وجود ندارد اما قوه قضاييه مي‌گويد كه مصلحت نيست.


تلاش موتلفه براي ائتلاف با اصولگرايان/گزينه انتخاباتي خود را به جامعتين معرفي مي‌کنيم


اسدالله بادامچیان عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي 30 مهر 1391 اعلام کرد: گزينه انتخاباتی موتلفه در نهايت به جامعتين معرفي خواهد شد و تلاش مي کنيم با اصولگرايان ائتلاف کنيم.

/انتهای پیام

برچسب ها: احزاب ، مهر ، سال ، نودویک ، گزارش ، سالانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار