دوره جديد آموزش زبان فارسي در فصل زمستان با ثبت نام از30 متقاضي و علاقمند ، سطح يك مبتدي ( دوره اول ) در محل رايزني فرهنگي برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،  طول مدت دوره آموزش زبان فارسي، 12 جلسه آموزشي دو ساعته بوده كه در دو روز در هفته برگزار گرديد.
مدرس اين دوره با توجه به اهميت آموزش زبان فارسي " سمير ارشدي" عضو اتحاديه نويسندگان عرب و استاد زبان فارسي دانشگاه كويت مي باشند. 
عباس خامه يار رايزن فرهنگي با حضور در كلاس آموزش زبان فارسي ، ضمن بيان جايگاه و اهميت فراگير زبان فارسي به عنوان زبان دوم جهان اسلام گفت: به اعتقاد بزرگان ادبيات فارسي ،يادگيري زبان فارسي كليد گنج هنر است ، چون اين زبان در حقيقت يك زبان نيست بلكه يك فرهنگ است و اين فرهنگ با سعي و تلاش انديشمندان ،بزرگان وشاعراني همچون سعدي، حافظ ،مولوي و .... به عنوان ميراثي گرانبها براي ما به جاي مانده است و امروزه صدها اثر ارزشمند اسلامي در زمينه هاي علمي ، فلسفي و ادبي به زبان فارسي نوشته شده و بيش از 250 ميليون نفر به اين زبان زنده و شيرين تكلم مي كنند.
وي افزود :مشتركات زبان فارسي با زبان قرآن بسيار زياد و واژه هاي دو زبان در هم آميخته است كه درصد بالايي ازكلمات فارسي امروز عربي است يا ريشه عربي دارد و همانگونه كه واژه هاي فارسي نيز در فرهنگ و ادبيات عرب حضور چشمگيري دارد. 
خامه يار تاكيد كرد :فارسي تنها يك زبان نيست بلكه يك فرهنگ غني است كه شعر و ادبيات توانسته آن را تا امروز بالنده تر كند و ديري نمي گذرد كه هر كس بخواهد به فرهنگ مشرق زمين روي بياورد مجبور باشد زبان فارسي را يادبگيرد. /ي2
در اين دوره استادان زبان فارسي دانشگاه كويت جهت تدريس دعوت شده و علاوه بر كتاب مقرر درسي از وسايل متنوع كمك آموزشي و سمعي بصري نيز استفاده مي شود.
برچسب ها: آموزش ، زبان فارسی ، کویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار