معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 4 گفت: همزمان با احداث و بهره برداری از بزرگراه شهید باقری، 45 هکتار فضای سبز در بدنه این بزرگراه ایجاد شد.

حمید ناصحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 100 هزار متر مربع فضای سبزدر سطح منطقه احداث شده است که سهم بزرگراههای سطح منطقه از این میزان فضای سبز بیش از 70 هزار متر مربع بوده است.

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 4 با تشریح اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون ادامه داد: از ابتدای سال جاری 5 هکتار فضای سبز در بزرگراه شهید باقری و خیابان استقلال احداث شده است که در حدود 45 هزار متر مربع آن مربوط به هفته اخیر بوده است.

ناصحی در ادامه از احداث فضای سبزعمودی در بدنه جنگل لویزان در محدوده بزرگراه امام علی (ع) و شیان خبر داد و تصریح کرد: در این اقدام 3800 متر مربع فضای سبزعمودی در بدنه جنگل لویزان احداث شد.

وی کاشت گل در سطح معابر و بوستان را یکی از مهمترین اقدامات این حوزه برشمرد و اظهار داشت: در این طرح بیش از 3000 گل با شرایط آب و هوایی فصول پاییز و زمستان در سطح معابر و بوستان های منطقه کاشته شده است.

ناصحی بیان کرد: در 7 ماهه سال جاری 9 بوستان محله ای به مساحت 41 هزار و 700متر مربع در سطح منطقه احداث شده است که سرانه فضای سبز برای هر نفر در منطقه 4 تا 8.45 متر مربع افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در حال حاضر استفاده عمده از گونه های درختی و درخچه ای مقاوم و کم نیاز یکی از راهکارهای اصلی در ایجاد و توسعه فضای سبز پایدار است که در حال حاضر در طراحی بزرگراههای سطح منطقه در نظر گرفته شده است. /ز
برچسب ها: بهار ، بزرگراه ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.