من خود گاهی اوقات کارهایی را که در زمینه طنز انجام داده ام را دوست ندارم.

محراب قاسم خانی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه طنز در سینمای ایران گفت: طنز جایگاه تعریف شده به شکل سیستماتیک ندارد بلکه دوستان براساس سلیقه و استعدادشان به این سمت کشش پیدا می کنند و یا بر حسب نیاز مخاطب و تهیه کننده موضوع برایشان جذاب می شود.

وی در خصوص دوری طنز از آلودگی عنوان کرد: سطح سواد و مطالعه نویسنده باید در جریان کمدی و ادبیات روز دنیا باشد و اگر افتی در زمینه طنز داریم مربوط به این موضوع می شود.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از افت در زمینه طنز مربوط به ممیزی های نادرستی است که اعمال می شود.

قاسم خانی تصریح کرد: ممیزی های ما به جای رفتن به سطح کیفیت کار به جایی که نباید، می رود نظارت باید در زمینه کیفیت باشد در حالی که کمتر به آن بها داده می شود و بیشتر به سمت پیام و محتوا می روند چیزهایی که در کمدی چندان اهمیتی ندارد.

وی در خصوص آثار موفق در زمینه طنز در سینمای ایران اظهار داشت: موفق بودن صرفاً‌ماجرای فروش نیست چراکه ما شاهد فیلم هایی با کیفیت پائین اما با فروش خوب بوده ایم.

قاسم خانی وظایف فیلمسازان در عرصه طنز را اینگونه عنوان کرد: ما نباید سطح سلیقه را تربیت کنیم و تازگی را به خود مخاطب دهیم در حالی که ما در زمینه طنز بدور از ریسک و با تنبلی حرکت می کنیم و همچنین از بازیگران و فیلم نامه های تکراری، استفاده می کنیم باید این ریسک و تربیت شدن را بالا ببریم.

قاسم خانی در خصوص کارهای خود در زمینه طنز تأکید کرد: من حتی برخی از کارهای خود را در این زمینه نمی پسندم و به نظرم نتیجه خوبی نداده است.

وی در این خصوص تصریح کرد: کارهای خودم از قبیل پاورچین، شبهای برره را خیلی دوست داشتم ولی یکی دو قسمت از نقطه چین را بیشتر ندیدم./ي2
برچسب ها: قاسم خانی ، سینما ، طنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار