قصه گوی برگزیده شانزدهمین جشنواره ملی قصه گویی گفت: قصه گویی، استخراج معادن کهن فرهنگ و ادب فارسی و بازآفرینی آنها به شکل امروزی برای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان و بر اساس گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، مسعود شاهنگی، قصه‌ها را مجموعه‌ای از باورها و اعتقادات ملی و مذهبی ما دانست و افزود: معرفی اسطوره‌های ملی، زمینه ایجاد علاقه‌ی کودکان و نوجوانان به ادبیات کهن را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: قصه‌ها از محوشدن خرده فرهنگ‌ها جلوگیری می‌کند و فرهنگ‌های محلی را هویت می‌بخشد.

شاهنگی، با اشاره به اینکه بیان قصه‌های ملت‌های مختلف بین فرهنگ‌ها تعامل و هم‌اندیشی ایجاد می‌کند گفت: از طریق قصه‌گویی می‌توان خصلت‌های نیکو را به اقوام مختلف انتقال داد و تجارب خوب بشر را در دسترس همه قرار داد.

وی با اشاره به تاثیر بنیادین قصه‌ها در تربیت کودکان و نوجوانان اذعان داشت: قصه‌ها به استواری نهاد خانواده کمک می‌کند زیرا نوعی حس همزادپنداری و میل به جانشینی در رفتارهای زیبا و صفات پسندیده را در کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند.

قصه گوی برگزیده کشوری افزود: برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی، قدرت بالقوه اثرگذاری قصه را در جامعه بالفعل می‌کند و فرهنگ قصه‌گویی را جان می‌بخشد و به ترویج آن کمک می‌کند/س

برچسب ها: شانزدهمین ، جشنواره ، ملی ، قصه ، گویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.