مشاور رئیس و مسئول اجرایی دانشگاه‌های اقماری دانشگاه بیرجند گفت: فروتنی و تواضع شاخصه اصلی دانشمندان ایرانی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند؛ محمود عبادیان صبح امروز در مراسم جشن روز مهندس که از طرف دانشکده فنی ‌و مهندسی فردوس برگزار شد، اظهار کرد: خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند ریاضیات و نجوم بود که رصدخانه مراغه را تاسیس کرد و به عنوان دانشمند نابغه جهان اسلام مطرح شد.

وی افزود: خواجه نصیرالدین طوسی با همه شهرت و عظمتی که داشت بسیار فروتن بود و این تواضع در همه دانشمندان ایران اسلامی به وضوح دیده می‌شود.

مشاور رئیس و مسئول اجرایی دانشگاه‌های اقماری دانشگاه بیرجند تصریح کرد: دانشجویان رشته‌های مهندسی باید با طی کردن پله‌های ترقی در مسیر پیشرفت مملکت گام بردارند و فاتح قله‌های موفقیت باشند.

عضو هیئت علمی دانشکده فنی‌و مهندسی فردوس نیز مهندسان را دنباله‌رو راه خداوند دانست و یادآور شد: خداوند متعال مهندس بزرگ عالم هستی است که هیچ کس نمی‌تواند مانند سازه‌های این مهندس بزرگ را بسازد.

جواد صدری گفت: امروز دانشمندان و مهندسان ایران اسلامی در همه دنیا زبانزد هستند و سازه‌ها و سیستم‌هایی را می‌سازند که در سطح جهان نمونه و بی‌نظیر است.

وی خطاب به دانشجویان دانشکده فنی‌ و مهندسی فردوس افزود: اهل خلاقیت و ابتکار باشید تا مایه سربلندی و سرافرازی کشورمان شوید.

در این مراسم برنامه‌های مختلف از جمله اجرای سرود، موسیقی، نمایش و مسابقه برگزار شد./ب

برچسب ها: فروتن ، دانشمند ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.