نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بهره‌برداران از معادن در خلخال و کوثر باید به فکر ایجاد کارخانه فرآوری محصولات معدنی باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه خلخال افزود: با توجه به اینکه شهرستان‌های جنوبی استان بضاعت لازم را در زمینه راه‌اندازی واحدهای فرآوری معادن دارند و معادن غنی و بکر و دارای توجیه اقتصادی خوبی در این منطقه وجود دارد، شایسته است در ارائه پروانه بهره‌برداری به متقاضیان این امر مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ بهره‌برداران از این معادن باید بخشی از سرمایه‌گذاری خود را به فرآوری محصولات معدنی در منطقه اختصاص دهند تا جلوی بسیاری از صادرات خام این محصولات گرفته شده و ارز‌آوری خوبی را هم در صادرات خارجی و هم داخلی دراین زمینه برای منطقه شاهد باشیم.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس یادآور شد‌: حجم بالای مراجعات مردمی و تقاضای آنها به ویژه روستاییان در خصوص برخی از معادن فعال منطقه علاوه بر اینکه نفعی برای مردم منطقه نداشته بلکه سبب تخریب جاده و طبیعت روستاهای خوش‌منظر نیز شده است.

جعفری بنه خلخال گفت: حق طبیعی مردم منطقه است که اگر ثروتی خدادادی در منطقه هست باید نفع آن به مردم منطقه برسد و اینگونه نباشد که مواد به صورت خام از منطقه خارج شود و نفع و فرصت اشتغال برای سایر نقاط کشور فراهم آید.

وی عنوان کرد: باز هم تاکید می‌کنم بهره‌برداران از معادن جنوب استان باید به فکر فرآوری درست، بهینه و مطابق با سود‌آوری بیشتر باشند تا مردم منطقه از این ثروت خدادادی بیشتر استفاده کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: چه لزومی دارد که تنها تخریب اراضی و منابع طبیعی برای مردم منطقه از این برداشت‌های غیر‌اصولی باقی بماند، در حالی که بهره‌برداران از معادن جنوب استان می‌توانند با راه‌اندازی کارخانه‌های لازم محصولات آماده مصرف را به جای مواد خام به هر جایی که می‌خواهند منتقل کنند.

جعفری بنه خلخال به آغاز عملیات اجرایی کارخانه پرلیت کشور در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود: کارهای اجرایی و اداری احداث این کارخانه و اخذ مجوزهای لازم برای احداث این واحدهای تولیدی و فرآوری مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

وی در پایان اذعان داشت: امیدواریم قبل از آغاز سال جدید عملیات اجرایی احداث کارخانه آغاز شود تا نقطه‌ای باشد برای سایر بهره‌برداران تا با ایجاد کارخانه‌های جدید به رشد روز‌افزون و توسعه همه جانبه کمک کنند/س 

برچسب ها: اردبیل ، بهره ، برداران ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.