رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد:بیش از 51 هزار واحد مسکونی براساس نهضت تأمین مسکن برای مددجویان آماده تحویل است که به زودی به متقاضیان تحویل داده می شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  در نشست عصر امروز مسئولان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با مسئولان سازمان بهزیستی کشور، دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص مددجویان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان گفت: هم اکنون 3 میلیون و 200 هزار مددجو به صورت مستمر از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می کنند.
وی در خصوص واگذاری مسکن به معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی اظهار داشت: تا این لحظه براساس نهضت تأمین مسکن برای مددجویان 162 هزار واحد مسکونی در حال تدارک است که این تعداد واحد مسکونی با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محقق شده است.
وی به ایجاد 50 هزار شغل در سال جاری اشاره کرد و افزود: این میزان شغل ایجاد شده از رکورد سازمانی 10 درصد بیشتر است.
هاشمی با اشاره به مشارکت های نقدی و غیرنقدی سازمان بهزیستی گفت: در سال جاری 52 میلیارد تومان مشارکت نقدی و 100 میلیارد تومان مشارکت غیرنقدی داشتیم که این موضوع تأثیر بسیار زیادی در جلب مشارکت ها داشته است .
رئیس سازمان بهزیستی کشور به توسعه اورژانس اجتماعی در سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این موضوع راه اندازی 120 مهد آدینه و مهد مسجد و همین طور راه اندازی 106 گروه همیار فرزندان از جمله سایر اقدامات سازمان بهزیستی است.
وی مراکز کاهش طلاق این سازمان را در کاهش آمار طلاق مؤثر دانست و تأکید کرد این مشاوره ها با رویکرد مشاوره قبل از طلاق اجرا شده و توانسته تأثیر مطلوبی در کاهش آمار طلاق داشته باشد.
هاشمی به پرداخت تمامی هزینه تحصیل دانشجویان معلول در تمامی دانشگاه های سراسر کشور اشاره کرد و اذعان داشت: 10 هزار ویلچر برای رفع نیاز تمامی معلولان در کشور توزیع شده و همین طور برای عمل جراحی کاشت حلزون پشت نوبتی نداریم.
وی مدیریت 600 کمپ ترک اعتیاد توسط سازمان بهزیستی در سراسر کشور را از جمله اقدامات مفید و مؤثر دانست و یادآور شد: در حوزه درمان اعتیاد اقدامات قابل توجهی از سوی سازمان بهزیستی اعمال شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور به اعزام 18 هزار نفر از مددجویان این سازمان به مراکز زیارتی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار 6 هزار نفر به کربلای معلی و 12 هزار نفر در غالب تورهای توانمندسازی و طرح آفتاب به مشهد مقدس اعزام شده اند./ل
برچسب ها: اعلام ، مسکونی ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار