طرح نوروزی از بیست و چهارم اسفند تا 17 فروردین ماه در جاده های کشور اجرا می شودو 20 هزار تیم پلیس راهور دراین طرح فعال هستند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، سردار  مومنی روز شنبه درجلسه کمیته عملیات و اجرای مقررات طرح نوروزی 92 با اشاره به اجرای طرح نوروزی گفت: هر سال حضور دستگاهها از نظر کمی و کیفی افزایش می یابد طرح نوروزی امسال نیز نزدیک به یکماه در جاده های کشور به اجرا درمی آید.

رئیس پلیس راهور طرح نوروزی شهرها از دهم اسفند آغاز شده و تا سی ام این ماه ادامه دارد البته به نظر می رسد این طرح در برخی از کلان شهرها از جمله تهران زودتر نیز آغاز شود.
وی ادامه داد: روز 23 اسفند ماه رزمایش طرح نوروزی در مرقد امام خمینی(ره) برگزار شده و از روز 24 نیز طرح نوروزی نیز در جاده های کشور آغاز و تا 17 فروردین ادامه خواهد داشت.
 مومنی با بیان اینکه زنگ آماده باش همیاران پلیس روز بیست و یکم اسفند در سراسر کشور نواخته می شود، تصریح کرد: حضور هر دانش آموز در خودروها به منزله حضور پلیس است ضمن اینکه علاوه بر همیاران پلیس از سال گذشته توانستیم از معلمان به عنوان فرهنگیاران ترافیک استفاده کنیم.
رئیس پلیس راهور معاینه فنی را خط قرمز پلیس در طرح نوروزی 92 دانست و افزود: تمامی خودرورها به ویژه خودروهای حمل و نقل عمومی باید دارای معاینه فنی باشند پلیس ها موظفند معاینه فنی خودروهای عمومی را در پاسگاه ها کنترل ویژه کنند. ضمن اینکه از سازمان حمل و نقل جاده ای می خواهیم از بکارگیری رانندگان فاقد صلاحیت و سلامت روانی جلوگیری کند.
وی از تشکیل کمیته مشترک دستگاه ها در پلیس راهور همزمان با طرح نوروزی خبر داد و گفت: از دستگاه ها می خواهیم برای طرح نوروزی نیروی بسیار در نظر بگیرند تا در صورت نیاز و اعلام نیاز در کمیته مشترک بتوانیم بلافاصله از این نیروها برای امدادرسانی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه امسال نیز تردد شبانه اتوبوس های راهیان نور جلوگیری می شود، گفت: خوشبختانه بسیاری از سفرهای راهیان نور توسط حمل و نقل ریلی انجام می شود ضمن اینکه در طرح نوروزی امسال احازه نمی دهیم اتوبوس های درون شهری و فاقد معاینه فنی در ناوگان راهیان نور بکارگیری شوند. ضمن اینکه از تردد رانندگان فاقد تاییدیه سلامت نیز جلوگیری می کنیم.
مومنی با اعلام اینکه هر گونه فعالیت عمرانی بجز طرح های ملی و موارد اضطراری از 23 اسفند در جاده ها و درون شهرها ممنوع است، تاکید کرد: ماموران پلیس راهور از انجام عملیات های عمرانی غیرضروری جلوگیری می کنند تا از بروز ترافیک با توجه به افزایش ترددها در شهرها جلوگیری شود./ا
منبع: تسنیم
برچسب ها: طرح ، نوروزی ، جاده ها ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.