شماري از تظاهرکنندگان بحريني در يورش مزدوران رژيم آل خليفه در مناطق مختلف اين کشور زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ اين تظاهرات براي درخواست تحويل جسد شهيد محمود عيسي الجزيري به خانواده اش برگزار شده بود. مخالفان بحريني رژيم حاکم را به قتل الجزيري متهم کردند و به تصوير منتشر شده از زمان شهادت وي که دست داشتن رژيم در قتل افراد بيگناه را ثابت مي کند، اشاره کردند. 

 تظاهرکنندگان خشمگين بحريني در محکوميت خودداري رژيم حاکم از تحويل دادن جسد شهيد محمود عيسي الجزيري به خانواده اش، شعارهايي سردادند. الجزيري بر اثر اصابت گلوله اي که مزدوران رژيم بحرين به طور مستقيم و از فاصله نزديک به سوي او شليک کردند، کشته شد. شرکت کنندگان در اين تظاهرات سرکوبگري رژيم بحرين عليه مردمي را که خواهان تغييرات سياسي و اقتصادي در کشور هستند، محکوم کردند.

 بحريني ها از رژيم اين کشور خواستند به محاصره منطقه الديه براي جلوگيري از تشييع جنازه اين شهيد پايان دهد. تظاهرکنندگان بحريني در شعارهاي خود رژيم آل خليفه را مسئول قتل الجزيري دانستند و خواستار قصاص عاملان قتل اين شهيدان و در راس آنها خليفه بن سلمان آل خليفه نخست وزير بحرين شدند. معترضان بحريني همچنين بر لزوم خروج نظاميان اشغالگر سعودي از کشورشان تاکيد کردند. 

جوان بحريني گفت:رژيم بحرين در برابر تظاهرات مسالمت آميز مردمي به فريبکاري و تبليغات رسانه اي متوسل مي شود و همچنان با مشت آهنين با اين تظاهرات برخورد مي کند. رژيم بحرين با وجود آنکه بسياري از مناطق کشور را به اردوگاه هاي نظامي تبديل کرده است، به سياست انتقام گيري براي بستن دهان ها ادامه مي دهد. گلوله و گازهاي اشک آور براي سرکوب تظاهرات مسالمت آميز شليک مي شود و رژيم حاکم با مشورت کارشناسان انگليسي و آمريکايي به شيوه هاي جديد سرکوبگرانه متوسل شده است.

رژيم بحرين با شليک گسترده گازهاي سمي به سوي مناطق مسکوني، در واقع اين مناطق را غرق گازهاي سمي مي کند. اين تصاوير که در پايگاه هاي اجتماعي منتشر شد، اين مسئله را به خوبي نشان مي دهد. شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت اسلامي الوفاق بحرين رژيم حاکم را به قتل محمود الجزيري متهم و تاکيد کرد رژيم هيچ ارزشي براي جان شهروندان قائل نيست. شيخ علي سلمان از رژيم بحرين خواست خشونتها را متوقف کند و اجازه آزادي بيان و تظاهرات مردمي را بدهد.



                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آل خلیفه ، بحرین ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار