رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی كشور گفت: گسترش روزافزون ارتباط دانشگاه و صنعت با یكدیگر موجب توسعه اقتصادی كشور در ابعاد مختلف می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'محمداسماعیل كفایتی' در نخستین جشنواره علمی، پژوهشی بسیج مهندسان كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یكی از راهكارهای مناسب برای تحقق این امر مهم ترسیم یك الگوی اسلامی - ایرانی از سوی دست اندركاران است.
وی بیان كرد: دستاوردهای كنونی كسب شده از سوی بخش مهندسی كشور در ابعاد مختلف متعدد بوده و نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.
كفایتی اظهار كرد: برای تحقق هر چه مطلوبتر شعار تولید ملی و بحث اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج مهندسین كشور در سه بخش شامل بسیج عمران، بسیج صنعتی و بسیج كشاورزی فعالیت می كند.
وی مهمترین اولویت كاری سازمان بسیج مهندسین كشور را تربیت نیروهای انسانی متخصص و كارآمد در تمام رشته ها اعلام كرد.
كفایتی عنوان كرد: گام های اثرگذار بسیج در عرصه های مختلف ارزنده بوده و بر هیچ فردی پوشیده نیست.
وی ابراز داشت: ایران اسلامی دانشمندان مطرحی داشته و دارد كه نمونه بارز آن 'خواجه نصیرالدین طوسی' است.
كفایتی افزود: این دانشمند برجسته بهترین الگو برای مهندسان رشته های مختلف كشور محسوب می شود.
فرمانده سپاه فتح كهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم، گفت: یكی از توطئه های جدید دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب تحریم و فشارهای اقتصادی است كه رهبر معظم انقلاب برای خنثی كردن این توطئه بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح كردند.
سردار 'یونس امیری' افزود: مفهوم اقتصاد مقاومتی برخلاف تصور برخی افراد ریاضت كشیدن نیست بلكه به معنای مدیریت علمی اقتصاد و یافتن راهكارهای جدید برای افزایش میزان تولید و ایجاد اشتغال است.
وی بیان كرد: تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی از ملزومات اصلی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
امیری اظهار كرد: كهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های چشمگیری در زمینه مسایل اقتصادی دارد كه از مهمترین آنها می توان به نیروی انسانی، خاك، آب، هوا، كشاورزی و گردشگری اشاره كرد.
وی عنوان كرد: در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت ها بخش عمده ای از مشكلات اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد از جمله معضل بیكاری كاهش می یابد.
امیری ابراز داشت: مهندسان بسیجی كهگیلویه و بویراحمد در زمینه شناسایی و استفاده مطلوب از توانمندی های مختلف كهگیلویه و بویراحمد رسالت سنگینی بر عهده دارند.
رییس سازمان بسیج مهندسین كهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم، گفت: 113 مقاله در پنج محور اصلی به دبیرخانه نخستین جشنواره علمی، پژوهشی بسیج مهندسین استان ارسال شد كه از این تعداد 13 مورد برتر شناخته شدند.
سرهنگ 'عبدالحسین دانش' افزود: سازمان بسیج مهندسین كهگیلویه و بویراحمد دارای نیروهای انسانی متخصص و كارآمد در رشته های مختلف است كه در پنج گروه اصلی و گرایش های مربوط به آن فعالیت می كنند.
وی بیان كرد: از دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود همكاری لازم را با این سازمان داشته باشند./س
برچسب ها: صنعت ، دانشگاه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.