مشاور مدیر کل معماری شهرداری تهران مردم را به صبوری دعوت کرد و گفت: تا سال آینده صبر کنید تا شاهد یک طرح تفصیلی یکپارچه که حقوق شهروندان در آن دیده شده باشیم.

محمود مقرب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به  مغایرت های طرح تفصیلی گفت: مغایرت های موجود در طرح تفصیلی که به دلیل کم کاری بخش خصوصی در بخشی از پهنه های مناطق رخ داده است توسط شورای هماهنگی تدقیق طرح تفصیلی در حال بررسی است و تا 21 اسفند ماه به پایان می رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه این مغایرت ها قابل رفع است، با برطرف کردن آن از رانت خواری ها و از دلالانی که با وعده های دروغین سعی در منحرف کردن شهروندان دارند جلوگیری می شود و اگر شهروندان صبر کنند در سال آینده شاهد یک طرح تفصیلی یکپارچه هستیم که حقوقشان در آن دیده شده و با مراجعه به شهرداری و بدون هیچ مانعی درخواستشان را پیگیری می کنند.

مقرب ادامه داد: ضوابط طرح تفصیلی بعد از نهایی شدن به کمیسیون ماده پنج ارسال و بعد از تصویب نهایی ابلاغ خواهد شد.

مشاور و مدیر کل معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: بیشتر این مغایرت ها، تغییر در کاربری های مسکونی، تجاری، خدماتی و یا فضای سبز بوده است که بعضا در مواردی کاربردی های مسکونی به خدماتی بدل شده و در فرصت یک ساله ای که کمیسیون ماده پنج در نظر گرفته این مغایرت ها رفع خواهد شد.

وی در ادامه از کاهش 80 درصدی شکایات خبر داد و افزود: شکایات مردمی نسبت به سال گذشته بسیار کم شده است و تخلفات موجود نیز که مربوط به پروانه های صادر شده در سال قبل است هم باید در کمیسیون ماده صد تعیین تکلیف شود./ز

برچسب ها: تفصیلی ، کمیسیون ، نهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار