مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در 10 ماه امسال میزان ترانزیت کالاهای خارجی از گمرکات استان اردبیل 27 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی‌اصغر عباس‌زاده در جلسه بررسی کالاهای ترانزیتی خارجی و داخلی در بیله‌سوار اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 313 هزار و 500 تن کالا از گمرکات استان اردبیل به خارج از کشور ترانزیت شده است.

وی به افزایش 67 درصدی ترانزیت داخلی گمرکات اردبیل از نظر وزن اشاره کرد و افزود: آمار ترانزیت داخلی گمرکات استان بیش از 14 هزار و 76 تن و به ارزش 4 میلیون و 220 هزار دلار بوده است.

عباس‌زاده تصریح کرد:‌ از نظر ارزش نیز ترانزیت داخلی گمرکات استان حدود 20 درصد کاهش یافته است.
وی با یادآوری اینکه گمرک بیله‌سوار از گمرکات فعال و پویای کشور است، خاطرنشان کرد: آنچه که به عنوان صادرات از طریق گمرک بیله‌سوار و همچنین واردات صورت می‌گیرد به عنوان یک گذرگاه ایمن و قابل اعتماد برای تجار و بازرگانان حائز اهمیت است.
مدیر کل گمرکات استان اردبیل در ادامه به آخرین آمار صادرات و واردات نیز اشاره کرد و ادامه داد: در 10 ماه امسال 130 هزار و 400 تن کالا از گمرکات استان اردبیل به خارج از کشور صادر شده است.
عباس زاده ارزش ریالی این میزان کالای صادراتی را 85 میلیون و 700 هزار دلار اعلام کرد و یادآور شد: بیشتر این صادرات از طریق گمرک بیله‌سوار صورت گرفته است.
عباس‌زاده به افزایش 17 درصدی صادرات استان از لحاظ وزنی و 9 درصدی از نظر ارزش اشاره کرد و گفت: ‌انتظار می‌رود تا پایان امسال میزان صادرات این استان به رکورد 160 هزار تن برسد.
وی عمده کالاهای صادراتی را سیب‌زمینی، سنگ‌های ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، میوه، انواع نوشیدنی‌ها و نان و شیرینی اعلام کرد و افزود: هدف تجار و بازرگانان ما علاوه بر کشور آذربایجان در این صادرات کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه بوده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.