دور نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال در حالی از فردا هفتم اسفند آغاز می شود که هیچ کدام از سه مربی بزرگ سالهای اخیر این مرحله بر روی نیمکت تیمها حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مرحله نیمه نهایی لیگ بسکتبال فردا با حضور یک تیم جدید نسبت به فصل قبل در تهران و ماهشهر آغاز می شود. در حالی که سال قبل سه تیم مهرام، پتروشیمی و فولاد ماهان در مرحله نیمه نهایی به همراه دانشگاه آزاد به رقابت پرداختند امسال تیم جدیدی وارد این جمع شده و حضور غیرمنتظره ای را در جمع چهار تیم نهایی لیگ تجربه می کند.

تیم شهرداری گرگان که در نیم فصل اول به حساب و کتاب شرایط ماندن در جمع هشت تیم مرحله پلی آف می پرداخت در نهایت سر از جمع تیمهای نهایی در آورد.

اما بعد از بحث حضور گرگان در این مرحله، غیبت سه مربی بزرگ سالهای اخیر لیگ که در مواقع معدودی تنها یکی از آنها غایب جمع چهار تیم پایانی بوده، در دور نیمه نهایی امسال به چشم می آید.

فرزاد کوهیان، مهران شاهین طبع و مصطفی هاشمی سه مربی برتر چند سال اخیر لیگ برتر بوده اند که عموما فینال لیگ نیز با حضور دو مربی از جمع این سه نفر برگزار می شد اما امسال بعد از اینکه مصطفی هاشمی با کنار رفتن از مربیگری مهرام خارج از رقابت سوپرلیگ ماند، مهران شاهین طبع هم شرایط بدی را در انتهای مسابقات با دانشگاه آزاد تجربه کرده و از حضور در جمع چهار تیم پایانی بازماند. در نهایت فرزاد کوهیان که در طول فصل شرایط خوبی را با زنجان تجربه کرده بود با باخت های غیر منتظره در مرحله پلی آف مقابل گرگان برای دومین سال از جمع تیمهای برتر مراحل نهایی دور ماند.

به این ترتیب مرحله نیمه نهایی امسال با شرایطی کاملا متفاوت نسبت به سال گذشته برگزار می شود.

در این مرحله تیم مهرام طی 2 روز آینده با فولاد ماهان اصفهان روبرو می شود که سال قبل در نبردی سخت با پتروشیمی از صعود به فینال بازماند. در مقابل مهرام کار سختی برای رسیدن به فینال دور قبل نداشته و در بازیهای فینال هم بدون باخت پتروشیمی را مغلوب کرد و قهرمان دوباره لیگ شد.

تیم پتروشیمی بندرامام هم بعد از نایب قهرمانی سال قبل امسال با انگیزه های بالاتری لیگ را شروع کرده و در این مرحله با شهرداری گرگان روبرو می شود که با توجه به بردهای پیاپی مرحله پلی آف و پایان فصل عادی و رسیدن به این مرحله، روحیه و شرایط خوبی در آن حاکم است.

تیم ماهشهری هم مانند مهرام در 2 دیدار اول مرحله نیمه نهایی میزبان خواهد بود.

برنامه مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال؛

دوشنبه 7 و سه شنبه 8 اسفند؛
مهرام- فولاد ماهان، ساعت 16
پتروشیمی بندرامام- شهرداری گرگان، ساعت 16
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار