یکی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت پذیرش ولایت الله گفت: در زمان ما مصداق پذیرش این ولایت، تبعیت از ولی فقیه زمان و نایب عام امام عصر(عج) است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان در همایش بسیج مهندسان استان قم که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت فرهنگ ولایت‌مداری اظهار کرد: شهدا بهترین نمونه افراد ولایت‌مدار هستند که همه اصول اسلام را با توجه به مسئله ولایت دریافتند.

وی افزود: مهندسان و تکنسین‌های ایرانی در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات فراوان طبیعی و تکنولوژیکی توانستند سازه‌های مهمی را بسازند و در انجام عملیات‌های گوناگون موثر باشند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن بعثی از بالاترین امکانات آن زمان بهره می‌برد، گفت: با این وجود مهندسان ایرانی با برنامه‌ریزی منظم توانستند آنها را فریب دهند و در بسیاری از عملیات‌ها به تجهیز رزمندگان بپردازند.

وی ادامه داد: ایمان و توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) عامل اصلی پیروزی و موفقیت رزمندگان اسلام و کسانی بود که از آنها پشتیبانی می‌کردند.

جوشقانیان با اشاره به احساس نزدیکی رزمندگان اسلام به امام زمان(عج) عنوان داشت: این افراد در سخت‌ترین شرایط و حتی در محاصره دشمن نیز تنها اسم امام زمان(عج) و نائب او را بر زبان جاری می‌کردند و هدفی جز تبعیت از ولی فقیه نداشتند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ولایت‌مداری انسان را به اهداف و ارزش‌های بلند نزدیک می‌کند گفت: در وصیت‌نامه همه شهدا حمایت از انقلاب و رهبری وجود دارد و مهم‌ترین خواسته آنها پیروی از ولایت بوده است.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در بیانی زیبا ملت ایران را از امت زمان رسول‌الله(ص) برتر دانسته‌اند؛ تعبیر مذکور به این دلیل است که ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس با اطاعت محض از ولایت توانستند اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.

جوشقانیان با اشاره به اهمیت پذیرش ولایت الله گفت: در زمان ما مصداق پذیرش این ولایت، تبعیت از ولی فقیه زمان و نایب عام امام عصر(عج) است.

حجت‌الاسلام سید حسن اکبری نیز در این همایش با بیان اینکه گرامیداشت شهدای جامعه مهندسی از اهمیت خاصی برخوردار است اظهار کرد: پنجم اسفندماه، روز ملی مهندسی فرصت خوبی برای برگزاری این مراسم است و موجب می‌شود مهندسان و فرهیختگان جامعه یاد و خاطره شهدایی از جنس خودشان را گرامی بدارند.

وی در ادامه با اشاره به دلیل نامگذاری روز ملی مهندس افزود: فعالیت‌های علمی خواجه نصیرالدین طوسی دلیل این نامگذاری است اما باید بدانیم که چرا یک انسان تا این حد در میان مردم معروف و مشهور می‌شود و پاسخ این است که اطاعت از خداوند آدمی را به چنین جایگاهی می‌رساند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه این مراسم بزرگداشت سبب ارج نهادن به ارزش‌های ناب الهی و انسانی است خاطرنشان کرد: مهندسان بسیجی امروز مایه افتخار جامعه ایران هستند و می‌توانند نظام اسلامی را در رسیدن به قله‌های کمال یاری کنند./ج1

برچسب ها: قم ، ولایت ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.