با هدف افزایش كیفیت نفت خام، مخزن ثقلی( گراویتی) واحد نمك زدایی شماره سه اهواز بازسازی و تعمیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، رییس امور مهندسی و ساختمان شركت بهره برداری نفت و گاز كارون یك شنبه با اعلام این خبر، گفت: مخازن جداكننده ثقلی (API GRAVITY) در واحدهای نمك زدایی به منظور جداسازی نفت موجود درآب مازاد مورد استفاده قرارمی گیرد و نقشی اساسی در جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی دارند كه با توجه به طول عمر مخزن ثقلی واحد نمك زدایی شماره سه اهواز، طرح تعمیر و بازسازی آن در دستور كار امور مهندسی ساختمان شركت كارون قرار گرفت.

مهندس منوچهر حیدری نیا با اشاره به این كه هزینه اجرای این پروژه یك میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است، افزود: مراحل اجرای پروژه شامل تخریب مخزن قدیمی و زیر سازی مجدد، اجرای فونداسیون جدید مطابق با نقشه های استاندارد و مقاوم در مقابل مواد خورنده بوده است.

وی، اضافه كرد: پوشش نهایی این مخزن از خانواده Ceramic polymer است كه مانع از نفوذ مایع و سیال به درون بتن و سقف می شود و از ایجاد خوردگی در مخزن جلوگیری می كند كه برای اولین بار این پوشش در مناطق نفت خیز با نظارت كامل بازرسی فنی اجرا شده است .

حیدری نیا،گفت: همچنین به منظور جلوگیری از خوردگی كلیه تجهیزات ورودی و خروجی مخزن، از لوله های غیرفلزی ( glass reinforce epoxy pipe) GREاستفاده شده است.

وی، حجم این مخزن را 300 متر مكعب با ارتفاع 4متر عنوان كرد و گفت: بهسازی و نوسازی این مخزن افزایش تزریق پساب را به دنبال دارد و در جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

واحد نمك زدایی شماره سه اهواز در شمال غرب شهر اهواز قرار دارد و روزانه200هزار بشكه نفت نمكی را فرآورش می كند.

شركت بهره برداری نفت و گاز كارون از شركت های بهره بردار تابعه شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب است كه روزانه بیش از یك میلیون بشكه نفت خام را تولید و پس از فرآورش به مبادی مصرف و پایانه های صادراتی ارسال می نماید./س
برچسب ها: مخزن ، نمک زدایی ، تعمیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.