رئيس کميته مطالبات ملي مجلس با اشاره به بررسي عملکرد دبيرخانه جنبش عدم‌تعهد در نشست کميسيون امنيت ملي گفت: بررسي روند تشکيل دبيرخانه جنبش عدم‌تعهد در راستاي انجام وظايف نظارتي مجلس و کميسيون امنيت ملي انجام مي‌شود.

مهدي دواتگري در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به بررسي عملکرد "جنبش عدم‌تعهد" در جلسه عصر امروز(يكشنبه) کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: بررسي روند تشکيل دبيرخانه جنبش عدم‌تعهد در راستاي انجام وظايف نظارتي مجلس و کميسيون انجام مي‌شود.

وي در ادامه افزود: طبيعي است كه کميسيون امنيت ملي در راستاي  عمل به ماموريت خويش حق نظارت بر دستگاه‌هاي مرتبط با حوزه وظايف ذاتي خود را داشته باشد که بررسي عملکرد دبيرخانه جنبش عدم‌تعهد نيز در اين راستا دنبال مي‌شود.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در ادامه اظهار داشت: به هر حال اين دبيرخانه و موضوعات مطرح‌شده در آن به حوزه سياست خارجي مرتبط است و ما درصدد هستيم عملکرد مسئولان "دبيرخانه" اين جنبش و اينکه چه اهدافي دارند و چه ميزان به برنامه‌ها و اهداف مد نظر رسيده‌اند را بررسي کنيم.

دواتگري همچنين خاطرنشان کرد: در اين جلسه مسئولان "وزارت امور خارجه" نيز حضور خواهند داشت.

گفتني است رياست جنبش عدم‌تعهد از سال جاري به مدت سه سال با "جمهوري اسلامي ايران" است كه محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور نيز "اسفنديار رحيم‌مشايي" را به عنوان رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد انتخاب کرده است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
خوب است از این فرصت حداکثر استفاده برای مبارزه منطقی با استکبار استفاده شود .
آخرین اخبار