به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانبه نقل از بازار خبر ؛کشورهای پیشرفته، دولتهای آیندهنگر و مدیرانی که همگام با روند رو به رشد فناوری تفکر میکنند، به خوبی میدانند که تا 10 یا 20 سال آینده دیگر خبری از خودروهای بنزینی و گازوئیلی نخواهد بود. آلودگی هوا از یک سو، محدودیت ذخایر سوختهای فسیلی از سوی دیگر بزرگان را بر آن داشته است که به فکر راه چارهای باشند.
غولهای خودروسازی دنیا چند سالی است که به طور جدی برای تحقیق در حوزه ساخت محصولات با سوخت جایگزین یا سوخت پاک، هزینههای میلیاردی میکنند.
پروژههایی چون سوخت گاز طبیعی و مایع، هیدروژن و اتانول توسط برندهایی مانند بامو و فولکسواگن استارت خورد ولی به نظر میرسد هیچکدام به اندازه محصولات هیبریدی موفق نبوده و نیستند.
خودروهای Hybrid دارای دو قوای محرکه هستند. یک پیشرانه درونسوز (بنزینی یا گازوئیلی) و یک موتور برقی. این ترکیب موازی به کاهش چشمگیر مصرف سوخت و افزایش راندمان قوای محرکه منجر میشود. اما هزینههای سنگین نصب و پیادهسازی بزرگترین چالش پیش رو است.
درباره سوناتا 2013
هیوندای موتورز، این کرهای پرافتخار که اکنون خود را بین باشگاه نامداران آمریکایی و اروپایی میبیند برای سال جاری میلادی قصد دارد از فناوری هیبریدی روی سواری محبوب خود سوناتا بهره ببرد. البته پیش از این نیز یک بار سوناتای هیبرید را دیده بودیم ولی قابلیتهای فنیاش نتوانست آنچنان که باید و شاید نظر منتقدین را جلب کند.
برای نسخه 2013 شاهد مکانیزم قویتر شامل نصب یک موتور 47 اسببخاری با یک ژنراتور 10.5 کیلووات ساعتی هستیم. همچنین این شرکت از نسل جدید باتریهای لیتیوم پلیمری با توان ذخیره بهتر استفاده کرده است. پکیج این باتریها نسبت به نمونههای قبلی کوچکتر است. به طوری که حجم فضای صندوق عقب را به 343 لیتر رسانده است. سوناتای هیبریدی قبلی دارای یک صندوق 303 لیتری بود.
قدرت موتور برقی به توان خروجی پیشرانه 2.4 لیتری سنتی این خودرو که 176 اسببخار نیرو دارد، اضافه میشود.
هیوندای مصرف حیرتانگیز این محصولش را 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام کرده است.بدون شک هیوندای سوناتا هیبرید میرود تا با رقیب ژاپنیاش تویوتا کمری هیبرید مبارزه کند.
بد نیست بدانید قیمت پایه این خودرو تنها 25 هزار و 650 دلار است.