علي اسماعيلي گفت: نگاه نو به نمايشگاه كتاب تهران ضمن حل مشكلات آن باعث تقويت تبليغات آن مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ حاضر در مراسم نشست هم‌اندیشی بیست‌و ششمین نمایشگاه کتاب تهران با توجه به اعلام نکته نظرات پیشنهادات خبرنگاران و اصحاب رسانه در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران "علی اسماعیلی"، رئیس بیست‌و‌ششمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: همواره تلاش بر این بوده که با استفاده از نکته نظرات شما به بهتر برگزار شدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هر سال بیش از گذشته کمک کنیم.
اسماعيلي در ادامه گفت: در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیتی در جهت اطلاع‌رسانی و تبلیغات دارد که از نهایت این ظرفیت در جهت خوب برگزار شدن این جریان استفاده می‌کند.
وی افزود: شصت و شش روز دیگر به شروع نمایشگاه کتاب داریم و از آنجا که نمایشگاه بین‌المللی کتاب یکی از رویداد‌های زندگی کشور است باید تلاش شود بايد تلاش شود تا پررنگ‌تر از سالهای گذشته برگزار شود.
رئیس بیست‌ و ششمین نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: به این فکر هستیم که چگونه وضعیت اطلاع‌رسانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ارتقاء دهیم و بحث تبلیغات شهری در این راستا به بهترین نحو صورت گیرد.
وی ادامه داد: در این زمینه باید از نگاهی نو استفاده کرد تا به بیان مشکلات و رفع آنها در این راستا بپردازیم و در کنار آن قضیه تبلیغات که امر مهمی است را تقویت کنیم.
"اسماعیلی" اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این جریان عظیم تحت عنوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توزیع ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت نشر، آشنایی افراد با آخرین دستاوردها هم از نظر تکنولوژی و هم از نظر علم در تمام حوزه‌ها، برقراری ارتباط کلیه هنرمندان، فرهیختگان و دستگاههای فرهنگی با بخشهای داخلی و خارجی و همچنین استفاده آنها از تسهیلات موجود است.
دبیر بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم بحث روابط عمومی را در راستای این جریان عظیم ارتقاء دهیم آن را در دو کمیته گنجاند‌یم: کمتر تبلیغات و کمتر روابط عمومی.
وی ادامه داد: هدف از انجام این امر این بود که تا به حال در دوره‌های پیشین جنبه تبلیغات و اطلاع‌رسانی کم‌رنگ‌تر بوده و لازم است که شعاع آن را وسیع‌تر کنیم.
"اسماعیلی" در رابطه با کمیته اطلاع‌رسانی افزود: آنچه که در این کمیته مدنظر قرار دادیم ضمن توجه به حضور کل افراد جامعه، جذب افراد خاص در این جریان عظیم و همچنین ایجاد فرصتی تا نویسندگان کتابهای شاخص با مخاطبین خود به طور مستقیم رابطه برقرار کنند.
وی در رابطه با تعدد برگزاری نست‌های نمایشگاه اظهار کرد: تجربه به ما نشان می‌دهد که برگزاری این نشست آن هم با این تعداد زیاد هر چند که آمار را بالا می‌برد ولی خیلی کاربردی نیست از بر همین اساس کمیته فعالیت‌های جنبی نمایشگاه را ایجاد کردیم تا به این مسئله رسیدگی شود.
"اسماعیلی" افزود: ما همچنین امسال کمیته طراحی توسعه را ایجاد کردیم تا به امر نظر سنجی قبل از شروع نمایشگاه در ایام نمایشگاه و بعد از نمایشگاه بپردازد.
وی در زمینه ضرورت و اهمیت کتاب تصریح کرد: کتاب باید به عنوان یک نیاز اساسی باشد و این رسالت همه ماست که این جریان را برای افراد مختلف ترسیم کنیم.
وی افزود: بهترین و تاثیرگذارترین حرکت در این راستا دادن شعاری در مورد کتاب است که موجب افراد به خواندن کتاب می‌شود.
دبیر بیست‌و‌ششمین نمایشگاه کتاب تهران در زمینه رتبه‌بندی الفبایی ناشرین رتبه‌بندی ناشرین آماده نشده ولی هنوز به اجرا در نیامده است و در صدد نصب این طرح هستیم تا در سالهای آتی به امید خبر رتبه‌بندی براساس کارنامه‌ کاری صورت گیرد.
وی در پایان افزود: امسال سعی کردیم تا ضمن اینکه شرایط موجود در نمایشگاه بیست‌و‌پنجم را ثابت نگه داریم بلکه برای ناشران داخلی و خارجی به تامین منابع ارزی و ریالی بپردازیم و شرایط ناشران بین‌المللی را در بخش ریالی مانند ناشران داخلی ببینم./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.