روزنامه اينديپندنت به نقل از یکی از اساتید دانشگاه لندن نوشت: بیش از یک پنجم از خانواده های انگلیسی ثروت امروز خود را از طریق برده داری به دست آورده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، اسناد تاریخی حکایت از سودهای هنگفتی دارند که تجارت برده داری تا قرن نوزدهم برای انگلستان به ارمغان اورده است.

روزنامه اينديپندنت به نقل از دکتر " نیک درابر" از دانشگاه لندن نوشت: اسناد تاریخی نشان می دهد که در مدت زمان سال های 1837 تا 1901  حدود یک پنجم از ثروتمندان انگلستان در دوره ملکه ویکتوریا ثروت خود را از طریق برده داری به دست آورده اند.

وی در ادامه افزود: خانواده های انگلیسی هنوز هم از ثروت های تجارت پیشین اجداد خود استفاده می کنند. دکتر درابر که حدود 3 سال در دانشگاه بر موضوع برده داری گذشته انگلستان مطالعه داشته است بیش از 46 هزار سند تاریخی را مورد مطالعه قرار داده و در نظر دارد روز چهارشنبه آینده آن ها را بر روی پایگاه های اینترنتی منتشر  سازد.

لازم به ذکر است که تجارت برده در قرون وسطی تا قرن نوزدهم مهم ترین منبع ثروت در خانواده حاکم انگیسی بود، دولت بردگان را در مزرعه های نیشکر در جزایر هند و کاشت پنبه در شمال آفریقا به کار می گرفت و توانست از این طریق به ثروت های بزرگی دست یابد. در بین سال های 1800 تا 1810 بیش از 3 میلیون برده از قاره آفریقا به انگلستان منتقل شدند که علاوه بر این که مالکان آن به ثروت های زیادی دست یافتند، افرادی که کار انتقال این افراد را بر عهده گرفتند نیز ثروتمند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار