رئیس جمهور پاکستان براي امضای قرارداد پروژه خط لوله صلح و همچنین گفت و گو براي راه اندازی پالایشگاه نفت در "گوادر" ، به تهران سفر مي‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اکسپرس تريبيون ،علی رغم تهديدات آمریکا ،" آصف علی زرداری"، رئیس جمهور پاکستان تصمیم گرفته است که براي نهایی کردن قرارداد خط لوله گاز این هفته به تهران سفر کند. بر اساس توافقنامه صورت گرفته، ایران برای ساخت اين خط لوله وام 500 میلیون دلاري به پاکستان داده است.

یک مقام وزارت امور خارجه پاکستان بيان کرد که زرداری، رئیس جمهور اين کشور براي نهايي کردن قرارداد، روز "پنج‌شنبه" (بيست و هشتم فوريه) سفر دو روزه به ایران خواهد داشت.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد که واشنگتن در صدد اين است که اسلام آباد را متقاعد به ترک اين پروژه کند.

در همین حال، "معظم علي خان"، سخنگوی وزارت امور خارجه در جلسه هفتگی خود در روز پنجشنبه، اعلام کرد که علي رغم پيشنهاد آمريکا مبني بر ترک اين پروژه، ما همچنان به ساخت  اين پروژه خط لوله گاز که براي کشورمان "فوق العاده مهم" است، به هر قيمتي ادامه خواهيم داد.

وي تاکيد کرد: "ما در کشور دچار کمبود انرژی هستيم. بنا بر اين به نفع کشور ماست که اين پروژه را دنبال کنيم" .

رئیس جمهور زرداری براي امضای قرارداد پروژه  IPو  همچنین راه اندازی یک پالایشگاه نفت در گوادر، به تهران سفر مي‌کند و هر دو توافقنامه رسمی میان سران دو کشور در سفر رئيس جمهور پاکستان به تهران به امضا خواهد رسيد.

علي رغم فشار هاي آمريکا مبني بر ترک اين پروژه پاکستان تا کنون در برابر اين فشارها ايستادگي کرده و معتقد است که اين پروژه بايد پيش رود.

هفته گذشته، وزیر نفت ایران، از اسلام آباد بازدید و بيان کرد که  تهران از دسامبر 2014 شروع به عرضه گاز طبیعی به پاکستان خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار