شهردار منطقه دو تهران گفت: کنگره گرامیداشت یکهزار و 200 شهید شمالغرب تهران دوازدهم اسفند ماه پیشرو در برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو تهران، "عابد ملکی " با اعلام این خبر افزود: این کنگره با عنوان هفت شهر ماندگاری نامگذاری شده که از نام هفت شهر عشق عطار گرفته شده و 7 خصلتی را بیان می کند که در میان رزمندگان  در جبهه های  جنگ مشهود بوده است.
 
وی اظهارداشت: شهر اول یا به عبارتی بخش اول شهر رفاقت است، شهر دوم استقامت، سوم شجاعت،چهارم هویت به ترتیب تا هفتم  عنایت، ایثار و بصیرت نامگذاری شده است و در هر شهر که برنامه ویژه آن به مدت 30 دقیقه زمان می برد، مهمان ویژه ای حضور دارد و یک کلیپ  مرتبط با موضوع همان بخش از میان فیلم های سینمای دفاع مقدس نمایش داده می شود.
 
ملکی تاکید کرد: برای مثال در شهر رفاقت  بخش یا بخش هایی از فیلم هایی که نشانگر  رفاقت رزمندگان در دوران  جنگ است، پخش می شود و علاوه بر آن در هر بخش مهمانان ویژه ای هم حضور دارند.
 
شهردار منطقه دو تهران با بیان اینکه علاوه بر همه این موارد هر یک از هفت شهر ماندگاری  نماد و الگویی دارد که  برگرفته از انطباق  نام این قسمت ها با  ویژگی  های بزرگان  تاریخ  اسلام است گفت: برای مثال  الگو و نماد شهر رفاقت، حضرت عباس(ع)  در نظر گرفته شده  یا اینکه برنامه ریزان برای الگوی شهر هویت، حربن یزید ریاحی  را  انتخاب کرده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: این کنگره 12 اسفند ماه امسال با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و شهردار اعضای شورای اسلامی شهر تهران در برج میلاد برگزار می شود./ز
برچسب ها: برج ، یادواره ، میلاد ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار