طبق آمار حدود 25% تا 30% آرايشگاههاي زنانه در منازل وجود دارد که وزارت بهداشت به دليل نداشتن مجوز ورود نمي تواند بر فعاليت هاي آنها نظارت کند.

مهندس سيد رضا غلامي معاون فني بهداشت اداره سلامت محيط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان افزود: نظارت در زمينه بهداشت محيط کليه آرايشگاه هاي زنانه و مردانه در حوزه اختيارات اداره سلامت محيط و کار وزارت بهداشت و مراکز بهداشت محيط دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور است.
وي با بيان اينکه يکي از مشکلات ما در اين زمينه عدم نظارت بر آرايشگاه هاي زنانه اي است که در منازل به فعاليت مي پردازند گفت: ما مجوز براي ورود به اين نوع آرايشگاه ها نداريم چرا که بازرسين ما بايد از مراجع قضايي  موردي مجوز ورود بگيرند چرا که مانمي توانيم مجوز کلي براي ورود به منازل مردم بدهيم.
غلامي با تاکيد بر اينکه اين امر باعث مي شود که نظارت ما بر آرايشگاه هاي موجود در منازل ضعيف شود عنوان  کرد: حتي اگر بخواهيم در صورت گزارش از سوي مردم در خصوص اين آرايشگاه ها نيز اقدام کنيم پروسه طولاني نامه نگاري و هماهنگي ها با ارگانهاي مختلف باعث مي شود که نظارت هاي ما در اين زمينه کاهش يابد.
غلامي خاطرنشان کرد: در کل کشور بين 25% تا 30% آرايشگاه هاي زنانه در منازل است و حتي بسياري از اين موارد فاقد مجوز از صنف آرايشگاه ها هستند بنابراين تنها راه اين است که طبق قانون نظام صنفي جلوي فعاليت اين آرايشگاه ها از طريق صنف مربوطه گرفته شود./ ز2
برچسب ها: بهداشت ، آرایشگاه ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار