عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رسانه‌ها باید زبان فارسی را پاس بدارند و در صورت غفلت از این امر مهم آسیب‌های جبران‌ناپذیری به زبان فارسی وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "غلامعلی حداد عادل" در دهمین سالگرد تاسیس خبرگزاری فارس، رسانه‌ها را یک واقعیت در دنیای امروز دانست و گفت: در حدود 30 سال پیش نظریه‌ای داشتم مبنی بر اینکه شخصیت یک فرد تحت تاثیر سه عامل خانواده،‌ مدرسه و جامعه است اما در این سالها به قدری نفوذ رسانه زیاد بوده است که من باید آن نظریه را اصلاح کنم به این صورت که رسانه، خانواده،‌ مدرسه و جامعه چهار عامل سازنده شخصیت افراد است.  
 
وی با بیان اینکه می‌توان از رسانه استفاده هم درست و هم نادرست داشت، گفت: در قرن نوزدهم استعمار و در قرن کنونی استکبار از رسانه‌ها برای وارونه نشان دادن حقایق استفاده کرده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اینباره افزود: برای مثال در مسئله سوریه علاوه بر پول،‌ اسلحه، قدرت و ... «رسانه» ابزاری برای سلطه بر این ملت بوده است.  
 
حداد عادل افزود: اما می‌توان از رسانه‌ها برای خدمت به انسان نیز استفاده و افکار عمومی را از حقایق آگاه کرد؛ این چیزی است که ما در کشورمان از رسانه‌ها انتظار داریم.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به فعالیت‌های خبرگزاری فارس در طول 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: فارس توانسته خوشنامی کسب کند و در ذهن مردم به عنوان خبرگزاری در خدمت انقلاب شناخته شود.  
 
وی با بیان اینکه خبرگزاری فارس از نظر کمی و کیفی رشد خوبی داشته است، گفت: لازم است رسانه‌ها تعهد را با کار آمیخته کنند.  
 
حداد عادل در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد: دو نکته را همیشه در جمع اهل رسانه گفته‌ام؛ یکی اینکه رسانه بدون آزادی نمی‌تواند فعالیت کند و البته آزادی، شرط لازم و نه کافی برای رسانه‌ها است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اگر آزادی را برای بیان حقیقت و برای خدمت به مردم به کار نگیریم آزادی لطمه دیده است، گفت: خیلی‌ها آزادی دارند اما از آن برای اشاعه دروغ و تهمت استفاده می‌کنند؛ همانقدر که باید پاسدار آزادی باشیم باید از حقیقت نیز پاسداری کنیم.  
 
وی درباره نکته دومی که باید در جمع اهل رسانه به آن اشاره شود، افزود: سر و کار رسانه با زبان است؛ رسانه‌ها باید زبان فارسی را پاس بدارند و در صورت غفلت از این امر مهم و به عبارتی ولنگاری در امر زبان آسیب‌های جبران‌ناپذیری به زبان فارسی وارد می شود.  
 
حداد عادل در پایان ابراز امیدواریم کرد: رسانه‌ها تلاش خود را برای پاسداشت از زبان فارسی ادامه دهند.

انتهای پیام/  

برچسب ها: عادل ، دهمین ، سالگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار