ادعای حسن نیت کری در حالی است که فقط در فاصله مذاکرات مسکو در خرداد گذشته تا آلماتی امریکا 9 قانون تحریم جدید علیه ایران تصویب کرده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا از ایران خواست در مذاکرات آلماتی از خود حسن نیت نشان بدهد ولی نگفت که آمریکا خود برای نشان دادن حسن نیتش چه کرده و چه خواهد کرد.

جان کری که در لندن به سر می برد، روز دوشنبه 7 اسفند 1391 (25 فوریه 2013) در کنفرانس خبری مشترک با ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس گفت: «من و ویلیام همچنین امروز در چندین فرصت درباره برنامه هسته ای ایران و گفتگوهای فردا 1+5 با ایران که در قزاقستان برگزار خواهد شد، بحث و تبادل نظر داشتیم. همان طور که بارها اشاره کرده ایم ایران برخوردار از سلاح هسته ای در منطقه و نظر به همه حوادثی که رخ داده است، پذیرفتنی نیست. ما نیز گفته ایم که آنها به سلاح هسته ای نخواهند رسید. اوباما نیز به صراحت این مسئله را عنوان کرده است».

وی ادامه داد: «همان طور که ما بارها و بارها به صراحت گفته ایم فرصت برای راهکار دیپلماتیک اصولاً بر اساس تعریف خود نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد، اما این فرصت امروز و الان فراهم شده است. هنوز هم زمان وجود دارد، اما تنها در صورتی که ایران تصمیم بگیرد به پای میز گفتگو بیاید و با حسن نیت مذاکره کند».

کری ادعا کرد: «ما آماده ایم که با حسن نیت و احترام دو جانبه مذاکره کنیم تا از هر گونه پیامد هولناکی که شکست (مذاکرات) ممکن است به همراه داشته باشد، اجتناب کنیم. از این رو واقعا انتخاب با ایرانی ها است و ما امیدواریم که آنها تصمیم درست را بگیرند».

ادعای حسن نیت کری در حالی است که فقط در فاصله مذاکرات مسکو در خرداد گذشته تا آلماتی امریکا 9 قانون تحریم جدید علیه ایران تصویب کرده است.

ایران عقیده دارد امریکا حسن نیت ادعایی خود را نه در حرف بلکه در عمل باید نشان بدهد.
ارسال دیدگاه جدید

منبع: ایران هسته‌ای
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار